SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Didactics of Social Pedagogy and Social Work III - OPNQ3P032A
Title: Didaktika sociální pedagogiky a sociální práce III
Guaranteed by: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/1, MC [HT]
Extent per academic year: 0 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D.
PhDr. Jana Kočí, Ph.D.
Pre-requisite : OPNQ3P023A
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (23.05.2020)
Předmět umožňuje rozvoj didaktického myšlení a didaktických dovedností ve specifické oblasti sociální pedagogiky a sociální práce. Je zaměřen na podrobnou didaktickou analýzu vybraných témat sociální pedagogiky a sociální práce a na plánování, modelovou realizaci a reflexi výuky těchto témat. Cíl předmětu: Studující rozvíjejí své dovednosti plánovat, realizovat a hodnotit výuku sociální pedagogiky a sociální práce. Tyto dovednosti doloží prostřednictvím svého didaktického portfolia a odborné argumentace. Obsahové vymezení: 1. Úloha motivace ve výuce sociální pedagogiky a sociální práce, aktivizace učení žáků. 2. Modely výuky, transmisivní a konstruktivistické vyučování pedagogických témat. 3. Formy a metody výuky sociální pedagogiky a sociální práce, efektivní výukové strategie. 4. Kognitivní a afektivní cíle ve výuce pedagogických předmětů. Hodnocení výsledků učení žáků, zpětná vazba a formativní hodnocení. 5. Plánování vyučovací hodiny, didaktická analýza učiva vybraného tématu z oblasti sociální pedagogiky nebo sociální práce. Modelová výuka a její reflexe. 6. Reflexe a hodnocení příprav na vyučovací hodiny, systematické uspořádání a evaluace materiálů v didaktickém portfoliu.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (23.05.2020)

Elichová, M. (ed.). (2017). Sociální práce: Aktuální otázky. Praha: Grada Publishing.

Gillernová, I., Krejčová, L. (eds.). (2012). Sociální dovednosti ve škole. Praha: Grada Publishing.

Gulová, L. (2011). Sociální práce pro pedagogické obory. Praha: Grada Publishing.

Kosíková, V. (2011). Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. Praha: Grada Publishing.

Kraus, B. (2008). Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál.

Lukášová, H. (2010). Kvalita života dětí a didaktika. Praha: Portál.

Skarupská, H. (2006). Didaktika sociální práce. Olomouc: Vydavatelství UP Olomouc.

Valenta, J. (2014). Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Praha: Grada Publishing.

Veteška, J., Tureckiová, M. (2008). Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada Publishing.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html