SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Methodology of Educational Research II - OPNQ3P024A
Title: Metodologie pedagogického výzkumu II
Guaranteed by: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, Ex [HT]
Extent per academic year: 0 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D.
Pre-requisite : OPNQ3P014A
Is pre-requisite for: OPNQ3P042A
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (23.05.2020)
Předmět navazuje na předmět Metodologie pedagogického výzkumu I. V tomto navazujícím předmětu je kladen důraz na kritéria provádění kvalitního pedagogického výzkumu a také na seznámení se s pokročilejšími metodami pedagogického výzkumu. Jsou probírány experimentální designy, smíšené výzkumy, pokročilejší analýzy zpracování dat včetně ukázek v konkrétních softwarech. V předmětu jsou probírány i metody užívané v mezinárodních srovnávacích výzkumech. Cílem předmětu je připravit studenty na samostatné provedení pedagogického výzkumu. Dále by studenti měli být schopni analyzovat metodologický postup v odborných studiích a také kriticky posoudit české školství na základě znalosti o mezinárodních srovnávacích výzkumech ve vzdělávání. Obsahové vymezení: 1. Kritéria pro kvalitní provádění výzkumu, měření validity a reliability. 2. Experimentální designy v pedagogickém výzkumu: modely, příklady využití, interní a externí validita, hrozby validity v experimentálním výzkumu. 3. Smíšený výzkum v pedagogice: podstata, modely, jednofázové plány, příklady využití. 4. Příklady analýzy dat ve smíšeném výzkumu. 5. Inferenční statistika: regresní modely, faktorová analýza, shluková analýza, sématický diferenciál. 6. Práce se softwary pro analýzu dat z kvalitativního a kvantitivního výzkumu. 7. Mezinárodní srovnávací výzkumy ve vzdělávání: příklady těchto výzkumů, metodologické zpracování dat z těchto výzkumů, výsledky českých žáků v mezinárodním srovnání.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (23.05.2020)
Gavora, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
Gay, L.R., & Mills, G.E. (2018). Educational Research: Competencies for Analysis and Application. New York: Pearson.
Hendl, J. (2016). Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál.
Hendl, J. (2015). Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál.
Straková, J. (2016). Mezinárodní výzkumy výsledků ve vzdělávání. Metodologie, přínosy, rizika a příležitosti. Praha: Univerzita Karlova Pedagogická fakulta.
Learning resources - Czech
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (23.05.2020)

On-line studijní opora: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7983

Heslo pro hosty: akredkpg19

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html