SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Methodology of Educational Research I - OPNQ3P014A
Title: Metodologie pedagogického výzkumu I
Guaranteed by: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: winter
E-Credits: 4
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/1, Ex [HT]
Extent per academic year: 0 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D.
Co-requisite : OPNQ3P011A
Is co-requisite for: OPNQ3P011A
Is pre-requisite for: OPNQ3Q043A, OPNQ3P106B, OPNQ3P109B, OPNQ3P024A, OPNQ3P034A
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (22.05.2020)
Předmět připravuje studenty na samostatné provádění jak kvalitativního, tak kvantitativního výzkumu v pedagogice. Studenti se učí samostatně zpracovávat data z kvalitativního a kvantitativního výzkumu a jsou připravování ke psaní výzkumné zprávy a odborného textu v pedagogice s důrazem na kvalitní popis metodologického zpracování dat. Cílem předmětu je, aby studenti byli schopni provést kvalitativní a kvantitativní výzkum zvoleného pedagogického tématu. 1. Popis jednotlivých kroků v kvalitativním a kvantitativním výzkumu. 2. Charakteristika dobrého výzkumného tématu, formulace výzkumného problému.Zdroje informací v pedagogickém výzkumu. 4. Kvalitativní výzkum v pedagogice: zakotvená teorie, případová studie, etnografie, biografický design. 5. Kvantitativní výzkum v pedagogice: dotazníková šetření, didaktické testy, typy škál. 6. Typy výběrů a základní metody sběru dat v kvalitativním a kvantitativním výzkumu. 7. Deskriptivní statistika: míry polohy, míry variability, korelační koeficient, grafické zpracování dat. 8. Základy inferenční statistiky: t-test, F-test, chí-kvadrát test. 9. Prezentace výsledků výzkumu: psaní výzkumné zprávy, odborného textu. 10. Příklady výzkumů v pedagogice publikované v mezinárodních odborných časopisech.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (22.05.2020)
Gavora, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
Gay, L.R., & Mills, G.E. (2018). Educational Research: Competencies for Analysis and Application. New York: Pearson.
Hendl, J. (2016). Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál.
Hendl, J. (2015). Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál.
Hinkle, D.E., Wiersma, W., & Jurs, S.G. (2003). Applied Statistics for the Behavioral Sciences. Boston : Houghton Mifflin,
Chráska, M. (2016). Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada
Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada.
Pelikán, J. (2011). Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum.
Shults, K.S., Whitney, D.J., & Zickar, M.J. (2014). Measurement Theory in Action: Case Studies and Exercises. New York: Routledge.
Švaříček, R., & Šeďová, K. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál.
Learning resources - Czech
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (22.05.2020)

On-line studijní opora: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7980

Heslo pro hosty: akredkpg19

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html