|
|
|
||
Last update: Ing. Irena Fialová, CSc. (06.09.2018)
|
|
||
Last update: Ing. Irena Fialová, CSc. (06.09.2018)
BENDL, Stanislav a Anna KUCHARSKÁ. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie: skripta pro studenty vykonávající pedagogickou praxi. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2008. ISBN 978-80-7290-366-5. ČAPEK, Robert. Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3450-7. JANÍK, Tomáš. Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzdělávání. Brno: Paido, 2009. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 15. ISBN 978-80-7315-186-7. JANÍK, Tomáš. Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů. Brno: Paido, 2009. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-176-8. PRŮCHA, Jan, ed. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-546-2. MAZÁČOVÁ, Nataša. Pedagogická praxe. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-673-4. MAZÁČOVÁ, Nataša. Pedagogická praxe [online]. ÚPRP: UK Praha, 2014 [cit. 2018-01-27]. Dostupné z: https://uprps.pedf.cuni.cz/UPRPS-353-version1-pedagogicka_praxe.pdf ŠVEC, Vlastimil. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: Masarykova univerzita, 1998. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně, sv. 70. ISBN 80-210-1937-9. Osnovy a učebnice oborového předmětu pro základní a střední školy. |
|
||
Last update: Ing. Irena Fialová, CSc. (06.09.2018)
Requirements for credit - timely reporting / selecting a school for practice and passing on the following background to practice guarantor: name and address of the school type and level of school taught subject faculty teacher contact to school and faculty teacher - enrollment in the subject of the SIS Pedagogical Practice (until the end of registration for the semester) - Checking Enrollment in an Electronic Course Teaching Practice (in Google Classroom) - announcement of the timetable of the course in the electronic course (at the latest when entering the practice, ideally ahead of time) and its possible extraordinary changes (as soon as possible in an emergency) - submitting materials for practice evaluation: printed and faculty teacher filled in work agreement electronically processed and delivered an electronic course of instruction on all lesson hours (at least one preparation via the KITTV form, available in electronic form) filled-in and faculty teacher's confirmed daily student records (printed or scanned and sent by e-mail guarantor of practice) student and faculty teacher filled in el. questionnaires evaluating practice in an electronic course |