SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Continuous practice at high school with reflection - OPNH4H033A
Title: Souvislá praxe na SŠ s reflexí
Guaranteed by: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: winter
E-Credits: 4
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/1, C [HT]
Extent per academic year: 24 [hours]
Capacity: unknown / unlimited (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Vít Novotný, Ph.D.
Pre-requisite : OPNH4H022A
Annotation -
Last update: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (04.11.2019)
The Continuous Pedagogical practice takes place at Secondary schools and at Lower annual multi-year grammar schools or recommended school facilities. The student selects the school from the list of faculty schools (updated by the relevant department). The student is co-operates with the mentor. It is opportunity to realize pedagogical situations that can be applied to student professional practice. The student leads a pedagogical portfolio of complex pedagogical situations and their possible solutions. The portfolio contains the results of pupils´ work and suggestions for evaluation student professional practice. The portfolio contains two audiovisual recording of students´ graduated practical lessons and their subsequent reflective (not only by the mentor but also by other students who participate in the practice).
Aim of the course - Czech
Last update: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (16.08.2019)

Souvislá pedagogická praxe umožňuje:


analýzu a reflexi vyučovacího procesu,

 

rozbory vyučovacího procesu a zadávaných úkolů s fakultními učiteli a oborovými didaktiky,

 

proces a produkt v hudební výchově – vokální činnosti, instrumentální činnosti, hudebně pohybové činnosti,

 

hodnocení a klasifikace hudebních činností žáků,

 

řešení výchovně vzdělávacích situací v procesu hudební výchovy,

 

práci se žáky se speciálními potřebami či mimořádně nadanými žáky,

 

seznámení s rámcově vzdělávacími programy jednotlivých typů škol

a jejich následné promítnutí do tematických okruhů vyučovaného předmětu.

Literature - Czech
Last update: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (05.10.2020)

Poslední úprava: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (19.09.2

Rámcový vzdělávací program pro střední vzdělávání

HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010.

MAZÁČOVÁ, Nataša. Základní informace o obsahovém zaměření a organizaci pedagogických praxí ve studiu učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů 2. stupně základní školy a střední školy. 

NELEŠOVSKÁ, Alena - SVOBODOVÁ, Jana. Pedagogická praxe : praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000. ISBN80-244-0171-1.
Pedagogická praxe : metodické pokyny. Plzeň : Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 2000. ISBN 80-7082-659-2.

PAVELKOVÁ, I. Motivace žáků k učení: perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha: Univerzita Karlova, 2002. Praha : Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2014. ISBN 978-80-7290-673-4. 

PODLAHOVÁ, Libuše. Pedagogická praxe : (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc : Univerzita Palackého, 1998. ISBN 80-7076-793-7.

SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999.

STARÝ, K.; LAUFKOVÁ,V. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016.

ŠEĎOVÁ, K.; ŠVAŘÍČEK, R. Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál, 2012.

ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R. Jak se učitelé učí: Cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování. Brno: MU 2016. 

TOMKOVÁ, A., SPILKOVÁ, V., PÍŠOVÁ, M. a kol.  Rámec profesních kvalit učitele.

Hodnoticí a sebehodnotící arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012.

 

Spruce, G. Teaching Music in Secondary Schools. London : Psychology Press, 2002. 233 pp. ISBN 0-415-26234-8. 

Evans, J. A practical guide to teaching music in the secondary school. Oxon : Routledge, 2009. ISBN 978-0-415-48258-5.

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (10.09.2022)

Absolvování praxe - odučit potřebné množství hodin,

účast na povinných konzultacích, které vyučující vypisuje předem mailem nebo formou oznámení na nástěnce KHV, 

účast na vstupní konzultaci, kde vyučující podává veškeré informace k danému předmětu. 

V závěru praxe odevzdá student Dohodu o provedení práce, 

Po samostatném  absolvování kurzu si studenti sami vygenerují certifikát,

který potvrzuje  úspěšné splnění podmínek kurzu a poté jej předloží vyučujícímu.

Certifikát může sloužit studentům také jako doklad o absolvování, pokud tato školení požaduje škola, na které je student na praxi.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html