|
|
|
||
Last update: PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. (01.01.2024)
|
|
||
Last update: PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. (01.01.2024)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Last update: PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. (01.01.2024)
|
|
||
Last update: PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. (01.01.2024)
ABRAHAM, Ulf; KEPSER, Matthis. Literaturdidaktik Deutsch. Eine Einführung. 3., neu bearbeitete und erweiterte Auflage. Berlin: Erich Schmidt Verlag, 2009. ISBN 978 3 503 09883 5. BESEDOVÁ, Petra. Literatura pro děti a mládež ve výuce cizích jazyků. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008. ISBN 978-80-7041-311-1. BETTELHEIM, Bruno. Kinder brauchen Märchen. 16. Auflage. München: Taschenbuchverlag, 1993. ISBN 3-423-35028-8. BOGDAL, K.H.; KORTE, H. (Hrsg.) Grundzüge der Literaturdidaktik. München : Deutscher Taschenbuch Verlag GmbH & Co. KG, 2002. ISBN 3-19-001430-2. EDER, Ulrike (Hg.) a. Sprache erleben und lernen mit der Kinder- und Jugendliteratur I: Theorien, Modelle und Perspektiven für den Deutsch las Zweistsprachenunterricht (Kinder- und Jugendliteratur im Fremdsprachenunterricht. Wien: Praesens, 2015. ISBN 978-3-7069-0827-6. EDER, Ulrike (Hg.) a. Sprache erleben und lernen mit der Kinder- und Jugendliteratur II: Theorien, Modelle und Perspektiven für den Deutsch las Zweistsprachenunterricht (Kinder- und Jugendliteratur im Fremdsprachenunterricht. Wien: Praesens, 2015. ISBN 978-3706908276. KOLEČÁNI LENČOVÁ, Ivica; KOVÁČOVÁ, Michaela; TOMÁŠKOVÁ, Simona. Neue Wege im DaF-Unterricht. Bildende Kunst – Spielfilm – digitale Medien. Nümbrecht: Kirsch Verlag, 2018. ISBN 978-3-943906-44-8. LENČOVÁ, Ivica. Literárny artefakt vo výučbe cudzích jazykov. Banská Bystrica, 2008. ISBN 978-8083-572-9. KRUMM, H.J.; PORTMANN-TSELIKAS, P.R. (Hrsg.) Theorie und Praxis : Österreichische Beiträge zu Deutsch als Fremdsprache in Österreich. Bd. 6/2002. Schwerpunkt: Literatur im DaF. Insbruck; Wien; München; Bozen : Studienverlag, 2003. ISBN 3-7065-1805-8. O´SULLIVAN, Emer; RÖSLER, Dietmar. Kinder- und Jugendliteratur im Fremdsprachenunterricht. Tübingen: Stauffenburg Verlag Brigitte Narr GmbH, 2013. ISBN 978-3-86057-297-9. WERR, Christoph. Literatur zum Anfassen : Vorschläge zu einem produktiven Umhang mit Literatur. München : Hueber, 1987. ISBN 3-19-001430-2.
|
|
||
Last update: PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. (01.01.2024)
1) Práce s poezií – s rytmem a melodií. Práce s konkrétní poezií – jazykem a vizuálními vjemy zprostředkovanými poezií. Kreativní psaní inspirované poezií – akrostichon, limeriky, konkrétní/experimentální poezie. 2) Práce s obrázkovou knihou, obrazovými alby, grafickou novelou a komiksem. Využití postupů výchovné dramatiky. Práce s výtvarnými technikami a fotografií jako doplňkovými komponenty literární výchovy, které lze chápat jako input k práci s jazykem. 3) Pohádky. Práce s dramatizací textu. (Pohádky bratří Grimmů). 4) Mezipředmětové vztahy: a) ekologie (např. Ch. Nöstlinger: Das Städchen Drumherum, Nagle einen Pudding an die Wand) b) dějiny – téma druhé světové války (např. literatura z terezínského ghetta), téma Německé demokratické republiky (C. Rutsch: Meine freie deutsche Jugend) c) základy společenských věd (Christiane F.: Wir Kinder vom Bahnhof ZOO; Otfried Preußler: Čarodějův učeň). 5) Současný román pro děti a mládež: a) detektivní příběhy. Práce s filmem a internetem jako komponenta literární výchovy. (E. Kästner: Emil und die Detektive, A. Steinhöfel: Rico, Oskar und die Tieferschatten); b) příběhy mladých dospělých (W. Herrndorf: Tschick). Práce s charakteristikou postavy. 7) Adaptace klasických literárních děl v LPDM. (Např. J. W. Goethe, F. Schiller, G. E. Lessing). |
|
||
Last update: PhDr. Tamara Bučková, Ph.D. (01.01.2024)
Aktive Teilnahme am Kurs Didaktisierung eines beliebigen KJL-Textes |