SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Projects in German Language Teaching - OPNG3G104C
Title: Projekty ve výuce němčiny
Guaranteed by: Katedra germanistiky (41-KG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: both
E-Credits: 3
Hours per week, examination: 0/2, C [HT]
Extent per academic year: 0 [hours]
Capacity: winter:unknown / unknown (unknown)
summer:unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (22.08.2019)
Cílem předmětu je seznámit studenty s realizací projektové výuky jako jedné ze základních metod činnostního vyučování zaměřeného na osvojování německého jazyka. Studenti poznávají druhy projektů, jejich jednotlivé etapy, obvyklé mikrometody tvořící součást projektu. Na základě prezentovaných poznatků o projektovém vyučování pak připravují vlastní projekty, které realizují v seminářích. Následná analýza a reflexe ze strany studentů i vyučujících vede studenty k sebereflexi a zároveň také poznávají přednosti projektů i hranice jejich využití při osvojování německého jazyka. Obsah kurzu tvoří následující témata: Definice a cíle vyučovacího projektu. Historie projektového vyučování. Základní příznaky projektového vyučování. Varianty projektů. Základní etapy realizace projektů. Výukové obsahy vhodné pro projekty. Metody související s projektovým vyučováním. Využití ICT v projektovém vyučování.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (22.08.2019)

BASTIAN, J.; Gudjons, H. Das Projektbuch, Bd. I. Theorie, Praxis, Erfahrungen. 4. Aufl. Hamburg: Bergmann und Helbig Verlag, 1994. ISBN 3-925836-04-7.

BASTIAN, J.; Gudjons, H. Das Projektbuch, Bd. II. über die Projektwoche hinaus, Projektlernen im Fachunterricht.  3. Aufl. Hamburg: Bergmann und Helbig Verlag, 1998. ISBN 3-92-583643-8.

BUGGERMANN, H.P. et al. Handlugsorientiertes Ausbildungsprogramm für DAF im Beruf auf Fachschulniveau. Leonardo-Projekt. Stuttgart: Akademie für Lehrerfortbildung, 2002.

GUDJONS, H. Handlungsorientiert lehren und lernen: Schüleraktivierung – Selbständigkeit – Projektarbeit. 6., überarb und erw. Aufl. Bad Heilbrunn/Obb.: Verlag Julius Klinkhardt, 2001. ISBN 3-7815-1131-6.

LAZAROU, E.  Projektorientierter Deutschunterricht „Denk-mal“. Ein Trichter zeigt, wie man’s macht. Fremdsprache Deutsch. Landeskundliches Lernen, 1998, Heft 18, s. 38-41. ISSN 0937-3160.

WICKE, R. E. Vom Text zum Projekt. Kreative Textarbeit und offenes Lernen im Unterricht ”Deutsch als Fremdsprache”.  Berlin: Cornelsen, 1997. ISBN 3-464-20794-3.

ŽANTA, R. Projektová metoda. Praha: vyd. neuveden, 1934.

NEČASOVÁ, P. ( ed.). Základní principy projektového vyučování ve výuce cizích jazyků. In Činnostní pojetí vyučování cizím jazykům. Sborník příspěvků z konference Činnostní pojetí vyučování cizím jazykům na základních školách a v nižších ročnících víceletých gymnázií konané 30. září 2004 na UK PedF. Sborník vznikl s podporou grantu DAG/65/12/000429 /2004 od Magistrátu hl. m. Prahy. Praha: UK PedF, 2006, s. 21-35. ISBN 80-7290-281-4.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html