|
|
|
||
Last update: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (26.10.2019)
|
|
||
Last update: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (02.10.2020)
Výuka bude do odvolání probíhat distančně on-line v MS Teams v době standardního rozvrhu na odkazu: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3ad2f2ae25b2bb438888fe09f95feb6fa0%40thread.tacv2/Obecn%25C3%25A9?groupId=4bfc750a-6c65-43bb-b574-6f73d4f7db08&tenantId=5335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d |
|
||
Last update: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (14.09.2019)
ANDRÁŠOVÁ, H. Klasifikace chyb způsobených vlivem angličtiny na němčinu v písemném projevu žáků. In: Cizí jazyky, 2014, roč. 57. Č. 1. ISBN ISBN 1210-0811. BÄR, M. Förderung von Mehrsprachigkeit und Lernkompetenz. Fallstudien zu Interkomprehensionsunterricht mit Schülern der Klassen 8 bis 10. Tübingen: Gunter Narr, 2009. 576 s. ISBN 978-3-823-36531-0. BÄR, M. Europäische Mehrsprachigkeit durch rezeptive Kompetenzen. Konsequenzen für Sprach- und Bildungspolitik. Aachen: Shaker, 2004. 204 s. ISBN 3832223010. JANÍK, M. Analýza výukových situací se zaměřením na výuku druhého cizího jazyka v kontextu konceptu mnohojazyčnosti. In Janíková, V., Píšová, M., Hanušová, S. (Eds.). Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům II. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013. s. 67-80, 14 s. Spisy Pedagogické fakulty MU 165. ISBN 978-80-210-6682-3. JANÍK, M. Mnohojazyčnost jako dílčí cíl výuky cizích jazyků a možnosti její podpory. In: Pedagogická orientace. Brno: Česká pedagogická společnost , o.s., 2014, roč. 24, č. 3, s. 330-352. ISSN 1211-4669. JANÍK, M. Koncept mnohojazyčnosti ve výuce cizích jazyků. In: Komenský. Brno: Masarykova univerzita, 2013. s. 24-28, 5 s. JANÍKOVÁ, V. Mnohojazyčnost a didaktika cizích jazyků. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 127 s. ISBN 978-80-210-6683-0. JANÍK, M. Koncept mnohojazyčnosti ve výzkumu. In: Janíková, V., Píšová, M., Hanušová, S. (Eds.). Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům. Brno: Masarykova univerzita, 2012. s. 169 - 181, 13 s. Spisy Pedagogické fakulty MU 159. ISBN 978-80-210-6109-5. NEČASOVÁ, P., ŠVERMOVÁ, D. Zum Zustand des bilingualen Unterrichts in Tschechien. In: Aussiger Beiträge [Germanistische Schriftenreihe aus Forschung und Lehre]. 2009, roč. 3., č. 3, s. 173-186. ISSN 1802-6419. NEČASOVÁ, P., ŠVERMOVÁ, D. Strategie vyučování cizím jazykům s důrazem na němčinu v jazykově heterogenních skupinách. In: Filologické studie: Chronos- Logos - Topos v současném filologickém bádání. Praha: Karolinum, 2012, s. 103-113. ISBN 978-80-246-2231-6. ŠVERMOVÁ D., NEČASOVÁ P. Bilingvní programy a jejich odraz do přípravy učitelů cizích jazyků. Praha: UK PedF, 2011. ISBN 978-80-7290-540-9. |
|
||
Last update: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (13.09.2020)
Obsah předmětu tvoří témata: - Vícejazyčnost a její konkrétní projevy v současné realitě institucionální výuky cizím jazykům (7.10., 14.10.) - Postavení němčiny jako druhého cizího jazyka po angličtině v důsledku zavedení povinného druhého CJ na 2. stupni ZŠ (21.10.) - Výuka němčiny ve skupině žáků s odlišnými mateřskými jazyky. Začleňování žáků-cizinců (2.12.) - Bilingvismus a bilingvní programy orientované na německý jazyk na českých základních a středních školách (9.12., 16.12.) - CLIL (4.1.)
V případě nařízení distanční výuky bude probíhat on-line výuka přes MS-Teams. |
|
||
Last update: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (13.09.2020)
Požadavky k zápočtu: - aktivní účast na semináři (80 %) - průběžné plnění úkolů - prezentace tématu v semináři |