SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Practicing Teaching at a Primary School with Feedback (German) - OPNG2G109A
Title: Souvislá praxe na ZŠ s reflexí (německý jazyk)
Guaranteed by: Katedra germanistiky (41-KG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/3, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: German
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PaedDr. Dagmar Švermová
Annotation -
Last update: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (19.05.2019)
Learning outcomes of the course unit The aim of the subject Continuous Teaching Practice I is to follow the real school environment, to get acquainted with school documentation, to work with pupils and to get practical didactic skills with teaching German. The task of the course is to prepare students in cooperation with faculty primary schools and within the scope of the Directive for observation and teaching activities. In the first week, students / students will attend 10 observations, especially in those classes where they will carry out separate outputs in the following week. We do not exclude observations at other teachers or at the co-practicing student. In the second week they complete 10 practical outputs and then an analysis lesson. The output is a portfolio (data for its processing are in Moodle). Separate outputs will be monitored. The course has been taught in German.
Descriptors - Czech
Last update: PaedDr. Dagmar Švermová (30.01.2021)

Přístupové údaje do ms teams budou doplněny před začátkem výuky.

Literature - Czech
Last update: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (19.05.2019)

Doporučená literatura:

FENSTERMACHER, G.D., SOLTIS, J.F. Vyučovací styly učitelů. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-471-7.

LOJOVÁ, G., VLČKOVÁ, K. Styly a strategie učení ve výuce cizích jazyků. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-876-0.

ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta, 1998.

MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5.

POL, M.; LAZAROVÁ, B. Spolupráce učitelů – podmínka rozvoje školy : Řízení spolupráce, konkrétní formy a nástroje. Praha: Strom, 1999. ISBN 80-86106-07-1.

CANGELOSI, J.S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-7178-014-6

HUNTEROVÁ, M. Účinné vyučování v kostce. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-220-3.

KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. 1. vyd. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7. 

ROSENZWEIG, M. Proměny v projektování obsahu vzdělávání. In. Kapitoly ze školského managementu.

BACÍK, F.; KALOUS, J.; SVOBODA, J. Praha: PedF UK, 1998. ISBN 80-86039-49-8. 

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (19.05.2019)

Praxe je organizována dle harmonogramu ak. roku.

Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (19.05.2019)

- realizace 10 hospitací a 10 samostatných výstupů s rozborem

- zpracování portfolia dle osnovy

- hodnocení studentů uvádějícím vyučujícím

- výsledek hospitace pracovníka katedry

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html