SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Hospitation Practice with a Reflection - OPNE4E013A
Title: Praxe 1 - náslechová s reflexí
Guaranteed by: Katedra chemie a didaktiky chemie (41-KCHDCH)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023 to 2024
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/1, C [HT]
Extent per academic year: 12 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Additional information: https://pedfcuni.sharepoint.com/:u:/r/sites/Praxe1-nslechovsreflex-OPNE4E013A/SitePages/ClassHome.aspx?csf=1&web=1&share=ETcst48wFktAl3xWRbtUCbYBKs3zNmG6B4sP38t9jw7bzw&e=N6IuIs
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Teacher(s): doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Mgr. Pavlína Sekanová
Annotation - Czech
Last update: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (13.09.2022)
Kurz navazuje na orientační a další praxe volitelné charakteru. Náslechové praxe kombinují videohospitace s přímou hospitací ve výuce. Z tohoto důvodu prazenční výuka probíhá na určené škole, samostudium je založeno na psaní reflexí a sledování videozáznamů vyučovacích hodin. Jednotlivé výukové celky jsou se studenty rozebírány prostřednictvím metodologie 3A. Studenti na ně následně zpracovávají psané reflexe, jejichž kvalita je průběžně sledována.
Literature - Czech
Last update: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (01.03.2020)

Janík, T., Slavík, J., Najvar, P., Janíková, M., & Rusek, M. (2019). 3A Content Focused Approach for Improving Instruction: Developing and Sharing Knowledge in Professional Communities In T. Janík, M. Dalehefte, & S. Zehetmeier (Eds.), Supporting Teachers: Improving Instruction. Examples of Research-based Teacher Education (pp. 55-76). Münster: Waxmann.

Slavík, J., Janík, T., Jarníková, J., & Tupý, J. (2014). Zkoumání a rozvíjení kvality výuky v oborových didaktikách: metodika 3A mezi teorií a praxí. Pedagogická orientace, 24(5), 721-752.

Rusek, M., Slavík, J., & Najvar, P. (2016). Obsahová konstrukce a didaktické uplatnění přírodovědného edukačního experimentu ve výuce na příkladu chemie. Orbis scholae, 10(2), 71-91.

Řezníček, J., & Rusek, M. (2015). DidaEtika. Praha: UK PedF.

Entry requirements - Czech
Last update: Mgr. Pavlína Sekanová (18.10.2023)

Podmínkou úspěšného vstupu do kurzu je zápis do příslušného týmu v MS Teams.

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. Pavlína Sekanová (18.10.2023)

Podmínkou udělení zápočtu je minimálně 80% účast na násleších ve škole a vypracování všech zadaných reflexí a odevzdání v MS Teams.

Learning resources - Czech
Last update: Mgr. Pavlína Sekanová (18.10.2023)

Asynchonní část kurzu probíhá v týmu MS Teams.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html