|
|
|
||
Last update: PhDr. Iva Beránková (21.05.2019)
|
|
||
Last update: PhDr. Iva Beránková (21.05.2019)
Recommended literature: GRACOVÁ, Blažena - LABISCHOVÁ, Denisa: Příručka ke studiu didaktiky dějepisu, Ostrava 2008 ČINÁTL, Kamil - PINKAS, Jaroslav: Dějiny ve filmu. Film ve výuce dějepisu, Praha 2014. Dostupné online http://www.dejepis21.cz/metodika-pouziti-av-materialu HAVLŮJOVÁ, Hana - NAJBERT, Jaroslav. Paměť a projektové vyučování v dějepise. Praha 2014. Dostupné online http://www.dejepis21.cz/metodika-projektove-vyuky HAVLŮJOVÁ, Hana - NAJBERT, Jaroslav. Proměna cílů historického vzdělávání v časech nových médií, in: Jaroslav Najbert (ed.) Promýšlet dějepis v 21. století. Digitální aplikace pro práci s prameny HistoryLab.cz. Praha 2017. Dostupné online https://historylab.cz/metodika/kapitola/ucebnice-a-historicke-vzdelavani-pro-21-stoleti/promena-cilu-historickeho-vzdelavani-v-case-novych-medii HAVLŮJOVÁ, Hana; NAJBERT, Jaroslav. Hledání nového konsensu: Učíme dějepis ve veřejném zájmu?. Historie–Otázky–Problémy (History, Issues, Problems), 2018, 10.1: 15-31., dostupné online: https://dspace.cuni.cz/handle/20.500.11956/104529 LABISCHOVÁ, Denisa. Co si uchováme v paměti?: empirický výzkum historického vědomí. Ostravská univerzita v Ostravě, 2013. STRADLING, Robert: Multiperspektivita ve vyučování dějepisu: příručka pro učitele, MŠMT, Praha 2003, dostupné online: http://www.msmt.cz/file/35899 Internet resources: |
|
||
Last update: prof. PhDr. Jiří Pokorný, CSc. (21.02.2021)
Sylabus: Nelze obecně stanovit, témata a jejich pořadí budou dohodnuta v první hodině (např.: Město a venkov, Lidé na okraji společnosti, Rodina a dětství, demografické proměny, Tržní hospodářství, Problematika genderu, Diskriminace v dějinách, Zdraví a nemoc v dějinách.)
|
|
||
Last update: PhDr. Iva Beránková (21.05.2019)
80% attendance, presentation; seminar work. Active participation in the seminars requires students to take a time-consuming but continuous work (choosing a family photo, reading a short article, bringing a favorite comic book). If the group composition of the students allows, we will focus on reflecting on the training and experience of those students who have already started teaching. Students will complete the course by preparing their own model lesson with regard to the theoretical and methodological impulses of the course. Classified credit. |