SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Drama diversa II - OPND1D137B
Title: Drama diversa II
Guaranteed by: Katedra dějin a didaktiky dějepisu (41-KDDD)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, MC [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Is provided by: OPND3D022B
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Věra Brožová, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: Kateřina Entnerová, DiS. (14.01.2022)
Kurs nabízí reflexi zrcadlení společenského, historického a kulturního dění v aktuálním osobním kontextu studentů. Koriguje jejich pedagogické, psychologické a didaktické vzdělání tak, aby akcentoval pozitivní dopady subjektivních teorií na praxi muzejního, galerijního a památkového edukátora. S využitím metod zážitkové a zkušenostní pedagogiky studentům umožní, aby zažili a reflektovali efektivitu působnosti výchovného dramatu. Kurz tak iniciuje progresivní změny, které mohou pozitivně ovlivnit i další profesní rozvoj studentů v oblasti péče o kulturní dědictví. Výuka je proto realizována formou souvislých časových bloků přímo v prostředí vybraných památkových objektů a absolvence kurzu předpokládá aktivní podíl studentů. V rámci kurzu se studenti zapojí do organizace edukačních programů, které mají za cíl, aby návštěvníci odcházeli z památkového objektu s pocitem potřeby participovat na zkvalitnění péče o kulturní dědictví, nebo minimálně s novým pohledem na hodnotu kulturního objektu. Programy mohou cílit také na místní obyvatele (např. žáky zdejší školy, dobrovolníky, seniory) a nabízet jim hlubší identifikaci s památkou.
Literature - Czech
Last update: Kateřina Entnerová, DiS. (14.01.2022)

Literatura

MACHKOVÁ, E., Projekty dramatické výchovy, Portál Praha 2012, ISBN 978-80-262-0093-2.

HAVLŮJOVÁ, H., Indrová, M. a kol., Památky nás baví, 5. NPÚ 2015 ISBN 978-80-905631-6-2.

Valenta, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008. 352 s. ISBN 978-80-247-1865-1.

Syllabus - Czech
Last update: Kateřina Entnerová, DiS. (14.01.2022)

Sylabus

Blok I. (12 hodin, dvoudenní bloková výuka na vybraném památkovém objektu)

  • Seznámení s historií vybraného objektu či expozice. Zkoumání objektu vhledem k cílovým návštěvnickým skupinám. Analýza potenciálu edukačních možností. Vypracování programu s metodami dramatické výchovy pro konkrétní cílovou skupinu.

Blok II. (12 hodin, dvoudenní bloková výuka na vybraném památkovém objektu)

  • Realizace a ověřování programu s vybranými cílovými skupinami. Zpětná vazba a vyhodnocení celého kurzu. 
Course completion requirements - Czech
Last update: Kateřina Entnerová, DiS. (18.01.2022)
Vypracování podrobné metodiky interpretace památkového objektu – vyplněný formulář vzdělávací lekce pro určitou cílovou skupinu s využitím dramatické výchovy.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html