SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Practice Teaching - OPND1D126A
Title: Oborová praxe
Guaranteed by: Katedra dějin a didaktiky dějepisu (41-KDDD)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: winter
E-Credits: 10
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, MC [HT]
Extent per academic year: 6 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Is provided by: OPND3D036A
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Hana Havlůjová, Ph.D.
Annotation -
Last update: PhDr. Hana Havlůjová, Ph.D. (15.09.2021)
The field practice is focused on the development of professional competencies of educators in culture and aims to enable graduates to successfully participate in the operation of various institutions that care for cultural heritage (especially museums, galleries, monuments). As part of the internship, students will deepen their understanding of the protection and mediation of entrusted cultural values ​​in terms of professional, legal, organizational and operational aspects. Above all, however, they will apply their pedagogical and didactic education in real conditions.
Aim of the course - Czech
Last update: PhDr. Hana Havlůjová, Ph.D. (15.09.2021)

Oborová praxe je zacílena na rozvoj profesních kompetencí edukátorů v kultuře a směřuje k tomu, aby se absolventi studia dokázali úspěšně zapojit do chodu různých institucí, které pečují o kulturní dědictví (zejm. muzea, galerie, památkové objekty).

Literature - Czech
Last update: Kateřina Entnerová, DiS. (07.09.2021)

Literatura:

HAVLŮJOVÁ, H. – CHARVÁTOVÁ, K. – INDROVÁ, M. – KLAPKO, D. a kol., Památky nás baví 3. Potenciál   kulturního dědictví pro vysokoškolské a další vzdělávání pedagogů. Metodika tvorby, realizace a hodnocení kvality edukačních programů v oblasti péče o kulturní dědictví pro terciární vzdělávání, Praha: Národní památkový ústav, 2015.        

Nehyba, Jan et al. Reflexe v procesu učení: desetkrát stejně a přece jinak--. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014. 120 s. ISBN 978-80-210-6489-8.

Moon, Jennifer A. et al. Krajinou zkušenostně reflektivního učení. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 118 s. ISBN 978-80-210-6296-2.

KOLAJOVÁ, Lenka, Týmová spolupráce. Jak efektivně vést tým pro dosažení nejlepších výsledků, Praha: Grada 2006. ISBN  80-247-1764-6.

Kopřiva, Karel. Lidský vztah jako součást profese. Vydání osmé, v Portále sedmé. Praha: Portál, 2016. 147 stran. ISBN 978-80-262-1147-1.

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Hana Havlůjová, Ph.D. (15.09.2021)

Studenti budou pod dohledem mentorů vykonávat šestitýdenní pracovní stáž (v rozsahu cca 30 hodin/týdně) ve vybraných kulturních institucích. V průběhu první části praxe budou studenti reflektovat poslání a fungování dané instituce, charakter pracovního prostředí, způsoby řízení i povahu spolupráce různých profesních pozic. Následně se sami zapojí do prezentační či edukační činnosti instituce, ať už formou realizace samostatného dílčího úkolu nebo participace na týmovém řešení běžné agendy či aktuálního projektu. Průběh i výsledky praxe budou studenti průběžně reflektovat a konzultovat s mentory. Záznam o praxi pak uspořádají do podoby strukturovaného osobního portfolia, které předloží po skončení praxe ke kontrole.

Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Hana Havlůjová, Ph.D. (15.09.2021)

Student předloží ke kontrole portfolio dokládající průběh jeho praxe.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html