SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Developing pedagogical content knowledge via videoclubs - OPNA1A142C
Title: Rozvíjení didaktických znalostí obsahu prostřednictvím videoklubu
Guaranteed by: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2019
Semester: both
E-Credits: 3
Hours per week, examination: 0/2, C [HT]
Capacity: winter:unknown / unknown (80)
summer:unknown / unknown (80)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Is provided by: OPNA2A132C
Note: you can enroll for the course repeatedly
course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Annotation -
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (02.09.2019)
The aim of the video clubs is to develop their didactic content knowledge through the analysis of the video tutorials of the subject for which the student is qualified. Emphasis will be placed on the development of observing and interpreting the knowledge-based view.
Literature - Czech
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (02.09.2019)

dle doporučení oborových didaktiků

Teaching methods - Czech
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (02.09.2019)

Skupina studentů se bude setkávat s vyučujícím v průběhu celého semestru. Práce bude sestávat z domácí přípravy (shlédnutí videozáznamu výuky či její části a zpracování reflektivních otázek) a z práce v seminářích.

Syllabus - Czech
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (02.09.2019)

Před-setkání: Student se dostaví do místnosti R319 pro úvodní analýzu videozáznamu hodiny. Bližší informace a přihlášení se na určitý termín viz kurz Moodle (https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=2532#section-1).

Pět seminářů po třech vyučovacích hodinách: V rámci seminářů budeme zejména diskutovat o shlédnutých videozáznamech z hodin a seznamovat se s oborově didaktickými pojmy, které studentům pomohou orientovat se v oblasti didaktiky svého předmětu.

Domácí práce mezi semináři: Podle pokynů vyučujícího - shlédnutí videozáznamu z hodiny nebo jeho části, přečtení odborného textu apod.

Po-setkání: Studenti budou opět žádáni, aby provedli analýzu videozáznamu hodiny.

 

Course completion requirements - Czech
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (02.09.2019)

Úvodní a závěrečná analýza videozáznamu hodiny. Průběžné úkoly v Moodle. Docházka.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html