|
|
|
||
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (10.01.2019)
|
|
||
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (10.01.2019)
Povinná literatura: BASLEROVÁ, P. Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb - část II. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-244-3051-5. ČADOVÁ, E. Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb - část II. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-244-3052-2. POTMĚŠIL, M. Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb - část II. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-244-3053-9. VRBOVÁ, R. Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb - část II. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-244-3056-0. JANKOVÁ, J. a kol. Metodika práce AP při aplikaci podpůrných opatření u žáků se zrakovým postižením. Olomouc: UPOL, 2015. ISBN 978-80-244-4686-8 (elektronická verze) Doporučená literatura: KROUPOVÁ, K. Slovník speciálněpedagogické terminologie. Vybrané pojmy. Praha: Grada Publishing, 2016, 328 s., ISBN: 978-80-247-5264-8 |
|
||
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (10.01.2019)
Kurz o celkovém rozsahu 30 hodin je členěn do 3 teoretických bloků a 3 bloků praktického výcviku spojeného s náslechy v hodinách s přítomností žáků s PLPP na základních školách. 1. teoretický blok: Terminologická orientace v PLPP (5 hod)- Hájková, Květoňová, Šumníková -charakteristiky žáků s různým typem SVP na ZŠ, základy funkční diagnostiky pro PLPP, diagnostické domény a jejich využití pro popisy obtíží žáka v PLPP; 2. teoretický blok: Cíle rozvoje žáků se SVP v PLPP a jejich hodnocení (5 hod) – Hájková, Květoňová, Šumníková - stanovování cílů rozvoje žáka se SVP, strategie spolupráce školy a rodiny při plnění cílů, hodnocení efektivity PLPP – ukázky, kazuistiky s rozborem 3. teoretický blok: Návrhy podpůrných opatření v PLPP (5 hod)- Hájková, Květoňová, Šumníková - ukázky aplikací podpůrných opatření žáků se SVP ve škole, v domácí přípravě a nastavení podpůrných opatření tzv. jiného druhu ( pro zátěžové situace , při vztahových problémech ve třídě) 1. blok praktického výcviku: náslechy ve třídě ZŠ s žáky s PLPP ( 5 hod) –Malotová, Jelínková 2. blok praktického výcviku: náslechy ve třídě ZŠ s žáky s PLPP ( 5 hod) – Malotová, Jelínková 3. blok praktického výcviku: náslechy ve třídě ZŠ s žáky s PLPP ( 5 hod) – Malotová, Jelínková
Metody: výuka metodou „open book“, prezentace případových studií a ukázek praktických postupů s rozborem, praktický výcvik v podmínkách ZŠ v kontaktu s žákem s PLPP, náslechy ve výuce žáků s PLPP. |
|
||
Last update: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (03.02.2019)
Podmínky splnění kurzu: Absolvování 80% výuky a náslechové praxe, zpracování a prezentace vlastního návrhu PLPP pro žáka se SVP s využitím poznatků z výuky a z praxe |