|
|
|
||
Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (07.03.2019)
|
|
||
Last update: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (11.09.2022)
|
|
||
Last update: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (02.10.2023)
Studijní zátěž: 1) přímá výuka- 24hodin 2) příprava na semináře a zpracování vlastních reflexí - 12 hodin 3) samostudium literatury a dalších zdrojů- 14 hodin |
|
||
Last update: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (11.09.2022)
Povinná literatura: BAHBOUH, Radvan a Jaroslava BIČOVSKÁ. Pohádka o ztracené krajině: psychologie sebekoučování. VI. vydání. Praha: Qed Group a.s, 2018, 115 stran : ilustrace (převážně barevné) ; 23 cm. ISBN 978-80-88099-19-2. NOVÁČKOVÁ, Jana a Dobromila NEVOLOVÁ. Respektovat a být respektován: cesta k sebeúctě a zodpovědnosti. Přepracované vydání. Praha: PeopleComm, 2020, 367 stran : ilustrace ; 24 cm. ISBN 978-80-87917-50-3. KNOBLAUCH, J. Cíle v pracovním i v osobním životě. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0346-9.
KUNEŠ, David. Sebepoznání. Praha: Portál, 2009, 151 stran : ilustrace ; 20 cm. ISBN 978-80-7367-541-7. MIKOVÁ, Š.,STANG, J. Typologie osobnosti u dětí. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-587-5.
Doporučená literatura: GORDON, T. Škola bez poražených. Praha: Malvern, 2015. ISBN 978-80-7530-006-5. HÁJEK, K. Práce s emocemi pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-262-0221-9. BÁRTOVÁ, Z. Jak zvládnout stres za katedrou. Praha: Computer Media, 2011. ISBN 978-80-7402-110-7. ALDORTOVÁ, N. Vychováváme děti a rosteme s nimi. Praha: Práh, 2010. ISBN: 978-80-72522-87-3- ROSENBERG, Marshall B. a Hana ANTONÍNOVÁ. Nenásilná komunikace v praxi. Praha: Portál, 2020, 262 stran ; 20 cm. ISBN 978-80-262-1651-3. SMETÁČKOVÁ, Irena, Stanislav ŠTECH, Ida VIKTOROVÁ, Veronika MARTANOVÁ, Anna PÁCHOVÁ a Veronika FRANCOVÁ. Učitelské vyhoření: proč vzniká a jak se proti němu bránit. Praha: Portál, 2020, 244 stran : ilustrace. ISBN 978-80-262-1668-1. |
|
||
Last update: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (04.09.2019)
metody psychosociálního výcviku, zážitkové pedagogiky, dramatické výchovy, RWCT, analýzy situací, videotréninku, psychoterapie, managementu v oblasti soft skills |
|
||
Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (07.03.2019)
1. Differentiation- mutual acquaintance in the group; the development of attention to differences and the search for advantages in differences; errors in knowing people, prejudices 2. Ability to learn and remember - sensory perception, attention and concentration; learning and learning skills 3. Self-recognition and self-understanding - I as a source of information about myself; others as a source of information about me; my body, my psyche (temperament, attitudes, values); balanced self-concept 4. Self-organisation - organising and planning your own time, setting personal goals 5. Psychohygiena - positive thinking, stress, mindfulness, social skills to prevent stress in interpersonal relationships; relaxation, troubleshooting 6. Creativity - development of the basic features of creativity (flexibility of ideas, originality, ability to see things differently), creativity in interpersonal relationships 7. Interpersonal relations - care for good relationships; empathy and view of the world through the eyes of the others, relations in the group - group dynamics, rules 8. Communication - obstacles in communication, respect and assertive communication skills, non-verbal communication, communication in difficult situations - defense against aggression and manipulation, conflict resolution and negotiation |
|
||
Last update: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (11.09.2022)
1) aktivní účast na výuce s tolerancí jedné absence 2) plnění drobných úkolů v termínu v rámci přípravy na seminář a vedení portfolia. 3) dodržování společně dohodnutých pravidel skupiny |