SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Didactics of French V - OPMN0F263B
Title: Didaktika FJ V
Guaranteed by: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / unlimited (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Guarantor: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Teacher(s): Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Pre-requisite : OPMN0F202B
Annotation -
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (20.01.2024)
The course focuses on the most current issues related to language teaching. In particular, it concerns the area of new technologies (interactive materials, interactive whiteboards, IT resources and AI) and the area of evaluation using the international DELF Prim exams. Students are also informed about further education opportunities and EU projects, continuing education and social activities.
Descriptors - Czech
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (20.01.2024)
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení: 1 hodina (vypraconání prakticky orientovaného úkolu)
Samostudium literatury (za semestr): 25 hodin (četba základní teoretické literatury ve vztahu k základním tématům kurzu)
Práce se studijními materiály (za semestr): 15 hodin (příprava na závěrečnou evaluaci)

Literature - Czech
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (20.01.2024)

 

Povinná studijní literatura:

TAGLIANTE, C. La classe de langue. Paris : CLE International, 2006. ISBN 2-09-033068-6 (br.)

VANTHIER, H. : L'enseignement aux enfants en classe de langue. Paris : CLE International, 2009. ISBN 978-2-09-035348-8

BERTOCCHINI, P., CONSTANZO, E.  Manuel de formation pratique pour professeur de FLE. Paris : CLE International, 2008. ISBN 978-2-09-035379-2 (br.)

 

Doporučená studijní literatura:

CUQ, J.-P., GRUCA, I. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble : PUG, 2005. ISBN 2-7061-1301-4 (br.)

(coll.) Conseil de l’Europe Cadre européen commun de références pour les

langues : Apprendre, enseigner, évaluer. Conseil de l’Europe, 2001. ISBN

227805075-3

COURTILLON J. Élaborer un cours du FLE. Paris : Hachette FLE, 2014. ISBN 2-01-155214-1 (br.)

Evropské jazykové portfolio pro žáky a žákyně ve věku 6-10 let v České republice. Praha: Fortuna, 2001.

HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha : SPN, 1988.

Mon premier Portfolio européen de langues. Paris : CIEP/ENS/Didier, 2010. ISBN 9782278064236

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2013.

Řada „Techniques et pratiques de classe“. Paris : CLE International.

 

Studijní pomůcky:

Přípravné učebnice k DELF Prim (Delf PRIM Niveau A1, CLE International; Préparation à l’examen DELF PRIM A1, Hachette FLE)

 

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (20.01.2024)

1.-3. týden – ICT ve výuce jazyků, možnosti webu 2.0, použití interaktivní tabule a interaktivního displeje, internetové zdroje (rozšíření z předchozích kurzů), tvorba vlastních výukových materiálů.

4.-6. týden –  Tvorba a reflexe evaluačních materiálů pomocí nástrojů ICT (kahoot, socrative, quizlet apod.).

7.-9. týden –  Mezinárodní zkoušky DELF Prim (struktura, organizace), tvorba a reflexe přípravných materiálů na zkoušku DELF Prim, reflexe a analýza přípravných publikací a webů ke zkoušce DELF Prim.

10.-12. týden – Aktuální nabídka kurzů DVPP, spolková činnost (SUF), možnosti publikace a vzájemného sdílení (iProf.fr); Projekty a nástroje EU (Erasmus+) jako zdroj rozvoje učitele, eTwinning, Twinspace, hledání projektových partnerů; evaluace kurzu a prezentace produktů studentů.

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (20.01.2024)

Zpracování a analýza výukové jednotky s využítím ICT. Argumetovaná obhajoba did. cílů a jejich plnění před vyučujícím.

Max. jeden opravný pokus.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html