SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Continuous Professional Practice in French Teaching - OPMN0F257B
Title: Průběžná oborová praxe z FJ
Guaranteed by: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / 1 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Teacher(s): Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Pre-requisite : OPMN0F202B
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (05.09.2023)
Cílem pedagogické praxe je získání vlastní zkušenosti s výukou jazyka a reflexe této zkušenosti. K tomu slouží zejména samostatná práce s žáky v reálné výuce, která je posléze analyzována pomocí reflektivních nástrojů (pedagogický deník, portfolio aktivit, observační portfolio a videonahrávka vlastní práce studentů s žáky). Součástí praxe je i sledování příkladů praxe zkušených kolegů a diskuse s ostatními studenty a vedoucím pedagogem. Praxe je tak klíčovou součástí SP. Dovoluje konkretizovat úvodní teoretické kury Didaktika I. – III., slouží k načerpání konkrétních zkušeností, ale i k rozvoji observačních dovedností a dovednosti sdílení poznatků. Praxe probíhá v rozmezí 2. – 4. týdnů na vybraných školách, které zajišťují výuku FJ na prvním stupni ZŠ a se kterými spolupracuje KFJL PedF UK. V rámci praxe vykonává student tyto činnosti: asistent učitele, observace výuky (min. 4 hodin), vlastní pedagogické výstupy (min. 20 hodin), reflexe spolu s vedoucím učitelem. Student se dále zapojuje do chodu školy a účastní se akcí spojených s výukou. Výstupem praxe je studentské portfolio (observační listy, autoevaluační nástroje, přípravy, materiály při praxi použité), reflektivní deník a videonahrávky výuky studenta.
Literature - Czech
Last update: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (05.09.2023)

TAGLIANTE, C. La classe de langue. Paris : CLE International, 2006. ISBN 2-09-033068-6 (br.)

VANTHIER, H. : L'enseignement aux enfants en classe de langue. Paris : CLE International, 2009. ISBN 978-2-09-035348-8

BERTOCCHINI, P., CONSTANZO, E.  Manuel de formation pratique pour professeur de FLE. Paris : CLE International, 2008. ISBN 978-2-09-035379-2 (br.)

 

Doporučená studijní literatura:

CUQ, J.-P., GRUCA, I. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble : PUG, 2005. ISBN 2-7061-1301-4 (br.)

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html