SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Current trends and Topics in Modern Biology in Relation to the Curriculum of Natural Sciences and Biology - OPDB1B051B
Title: Aktuální trendy a témata moderní biologie ve vztahu ke kurikulu přírodopisu a biologie
Guaranteed by: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2020
Semester: winter
E-Credits: 0
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, Ex [HT]
Extent per academic year: 36 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course is intended for doctoral students only
enabled for web enrollment
can be fulfilled in the future
Guarantor: PhDr. Jan Petr, Ph.D.
doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D.
doc. PaedDr. Mgr. Radka Závodská, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. (01.09.2020)
Cílem kurzu je získat orientaci a zachytit vývoj aktuálních vědeckých poznatků ve vybraných biologických disciplínách (případně geologických vědách) zejména ve vztahu k současnému kurikulu přírodopisu a středoškolské biologie. Absolvent kurzu by měl být schopen pracovat s aktuálními poznatky v tom oboru biologie, který odpovídá tématu jeho disertačního projektu. Na základě znalosti vybraných témat, kterými se konkrétní obor biologie v současnosti zabývá, dokáže absolvent kriticky analyzovat kurikulum a navrhnout případné změny či doplňky tak, aby jeho obsah odpovídal současným výzkumům a poznatkům v daném oboru nebo oborech biologie (popřípadě geologických věd). Aktuální trendy a poznatky (zejména) v oborech: Geologické vědy, Biologie buňky a molekulární biologie, Genetika, Biologie organismů a taxonomie, Evoluční biologie, Ekologie a ochrana přírody (ohrožení přirozených formací a druhové rozmanitosti, globální ekologické problémy), Interdisciplinární vztahy biologie a dalších vědních oborů (biofyzika, biochemie, …), etické otázky.
Literature - Czech
Last update: doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. (01.09.2020)

Základní literatura:

Neil A. Campbell, Lisa A. Urry, Michael L. Cain, Steven A. Wasserman, Peter V. Minorsky, Jane B. Reece (2017).  Biology: A Global Approach plus MasteringBiology with Pearson eText, Global Edition.  Pearson Education Limited.

Sukhendu B. Dev, (2015). Unsolved problems in biology—The state of current thinking, Progress in Biophysics and Molecular Biology, 117 (2–3), 232-239.

 

Doporučená literatura (výběrově):

Alberts, B., Johnson, A., Lewis, J., Morgan, D. O., Raff, M. C., Roberts, K., & Walter, P. ([2015]). Molecular biology of the cell (Sixth edition). Garland Science, Taylor and Francis Group.

Flegr, J. (2018). Evoluční biologie (Třetí opravené a rozšířené vydání). Academia.

Klug, W. S., Cummings, M. R., Spencer, C. A., Palladino, M. A., & Killian, D. (2019). Concepts of genetics.

Lutgens, F. K., Tarbuck, E. J., & Tasa, D. G. (2017). Essentials of geology. Pearson.

Molles, M. (2015). Ecology: concepts and applications. McGraw-Hill Education.

Murphy, M. P., & O'Neill, L. A. (Eds.). (1997). What is life? The next fifty years: speculations on the future of biology. Cambridge University Press.

Primack, R. B., Kindlmann, P., & Jersáková, J. (2011). Úvod do biologie ochrany přírody. Portál.

Trigunayat, M. M., & Trigunayat, K. (2019). A Manual of Practical Zoology: Biodiversity, Cell Biology, Genetics & Developmental Biology Part-1. Scientific Publishers.

Younès, T.(Ed.). (2020). Biological Education. Chalenges of the 21st Century. Biology International 39.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html