SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Development of educational programmes - OPBZ0P135C
Title: Projektování vzdělávacích kurzů
Guaranteed by: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2018
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/1, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (30)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Martin Čapek Adamec, Ph.D. (01.02.2018)
Předmět je zaměřen na obecné základy projektování vzdělávacích kurzů a jejich evaluaci. Studenti se seznámí se zásadami tvorby kurzů zájmového a částečně též profesního vzdělávání. Získané poznatky a dovednosti mohou uplatnit jako lektoři zájmového vzdělávání nebo jako koncepční pracovníci institucí pro další vzdělávání dospělých. Předmět má praktický charakter, přičemž základní teoretické poznatky a zásady tvorby kurzů jsou prezentovány na konkrétních příkladech.
Aim of the course - Czech
Last update: PhDr. Martin Čapek Adamec, Ph.D. (01.02.2018)

Cílem předmětu je vybavit studenty základními znalostmi a dovednostmi, které jsou nezbytné pro profesionální tvorbu a evaluaci kurzů zájmového vzdělávání.

Literature - Czech
Last update: PhDr. Martin Čapek Adamec, Ph.D. (20.02.2018)

Základní doporučená studijní literatura:

  • BARTOŇKOVÁ, H. Projektování vzdělávací akce. Studijní text pro distanční studium. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. ISBN 80-244-1442-2.
  • MUŽÍK, J. Androdidaktika. Praha: ASPI, 2004. ISBN 80-7357-045-9.
  • MUŽÍK, J. Didaktika profesního vzdělávání dospělých. Plzeň: Fraus. 2005. ISBN 80-7238-220-9.
  • KOPECKÝ, K. E.learning (nejen) pro pedagogy. Olomouc : Hanex, 2006.
  • PRŮCHA, J., VETEŠKA, J. Andragogický slovník. Praha : Grada, 2012.

Rozšiřující studijní literatura:

  • BENEŠ, M. Andragogika. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2580-2.
  • ČAPEK, R. Moderní didaktika. Praha : Grada, 2015. ISBN 978-80-247-3450-7.
  • HÁJEK, B.; HOFBAUER, B.; PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času: Trendy pedagogiky volného času. Praha : Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0030-7.
  • ŠERÁK, M. Zájmové vzdělávání dospělých. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-807367-551-6.
  • ŠOFEROVÁ, J. Lektorské finty: Jak připravit a realizovat zajímavá školení. Praha : Grada, 2008.
  • PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha : Portál, 2009.
Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Martin Čapek Adamec, Ph.D. (01.02.2018)
  1. Celoživotní vzdělávání a celožiovotní učení jako soudobý trend.
  2. Zájmové a profesní vzdělávání, typy kurzů a jejich poskytovatelé.
  3. Koncepce vzdělávacího kurzu - formulace cíle, stanovení cílové skupiny, vymezení obsahového zaměření a metod práce, personální a materiální zabezpečení.
  4. Akreditace programů zájmového a profesního vzdělávání v ČR.
  5. Realizace a evaluace vzdělávacího kurzu, vedení dokumentace.
  6. Legislativní, ekonomické a marketingové otázky celoživotního vzdělávání.
Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Martin Čapek Adamec, Ph.D. (01.02.2018)

Zápočet bude udělen na základě zpracování a obhájení projektu konkrétního vzdělávacího kurzu (student si zadání zvolí z širší nabídky).

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html