SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Practice of Education towards Healthwith Reflection - OPBY4P042A
Title: Oborová praxe z výchovy ke zdraví s reflexí
Guaranteed by: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: both
E-Credits: 2
Hours per week, examination: 0/1, C [HT]
Extent per academic year: 12 [hours]
Capacity: winter:unknown / 60 (unknown)
summer:unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: PhDr. Jana Kočí, Ph.D.
PhDr. Alena Thorovská
PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.
Pre-requisite : OPBY4P012A, OPBY4P023A
Is pre-requisite for: OPBY4P053C, OPBY4P062B
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)
Z odborného hlediska předmět navazuje na již absolvované předměty, které vhodně prakticky doplňuje a rozvíjí. Má charakter odborný, motivační a socializační. Studenti se seznamují ve vybraných školách, školských a dalších zařízení s podporou zdraví. Studenti analyzují různé strategie podpory zdraví z pohledu vybraných subjektů ve státní sféře a neziskovém sektoru na základě stáží ve vybraných zařízeních. Cílem předmětu je prohloubit teoretické znalosti studentů z disciplín bakalářského studia oboru výchova ke zdraví se silným motivačním akcentem na povolání, ve kterých se mohou uplatnit absolventi tohoto studia.
Aim of the course - Czech
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)

Studenti analyzují vybranou strategii podpory zdraví z pohledu vybraných zařízení. Studenti zhodnotí význam meziresortní spolupráce v oblasti podpory zdraví.

Descriptors - Czech
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)

Předmět má 2 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 47 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe 20 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 2 hodiny, práce se studijními materiály (za celý semestr) 6 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 13 hodin. Tvorba seminární práce 8 hodin. Příprava na zápočet 2 hodiny.

Literature - Czech
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)

Havlínová, M., kopřiva, P., & a kol. (2011). Program podpory zdraví ve škole. Praha: Portál.

Kaplánek, M. a kol. (2017). Volný čas a jeho význam ve výchově. Praha: Portál.

Kopřiva, K. (2013). Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál.

Matoušek, O. a kol. (2014). Podpora rodiny: manuál pro pomáhající profese. Praha: Portál.

Nejedlá, M, a kol. (2015). Škola podporující zdraví. Univerzita Karlova, 1.lékařská fakulta Klinika adiktologie.

Úlehla, I. (2005). Umění pomáhat. Praha: Sociologické nakladatelství.

Vodáčková, D. a kol. (2012). Krizová intervence. Praha: Portál.

https://www.podporainkluze.cz

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (11.02.2024)

Přehled výukových témat:

Komunitní programy podpory zdraví

1. Aktivity ve volnočasových zařízeních, školních klubech, komunitních centrech, rodinných a mateřských centrech, pro utváření zdravotní gramotnosti.
2. Návštěva školských zařízeních 
3. Implementace výchovy ke zdraví a bezpečí.
4. Spolupráce školy a dalších subjektů při řešení syndromu rizikového chování.
7. Reflexe praxe.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html