Last update: PhDr. Lenka Kollerová, Ph.D. (21.01.2022)
The class introduces students into the basic findings of psychopathology with a focus on psychological disorders in childhood and adolescence and their influence on school adjustment. Possibilities of teachers and schools in fostering mental health of children and adolescents are discussed.
Last update: PhDr. Lenka Kollerová, Ph.D. (21.01.2022)
Předmět uvádí studenty do základních poznatků z oblasti psychopatologie s důrazem na psychické poruchy v dětství a dospívání a jejich vliv na školní vývoj. Pozornost je věnována i tomu, jaké mají učitelé a školy možnosti v podpoře psychického zdraví dětí a dospívajících.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Lenka Kollerová, Ph.D. (29.01.2021)
Orel, M. a kol. Psychopatologie. 3. vyd. Praha: Grada, 2020. 432 s. ISBN 978-80-271-2529-6.
Vágnerová, M. Současná psychopatologie pro pomáhající profese. Vyd. 1. Praha: Portál, 2014. 815 s. ISBN 978-80-262-0696-5
Requirements to the exam - Czech
Last update: PhDr. Lenka Kollerová, Ph.D. (21.01.2022)
Pro získání zápočtu je potřeba odevzdat dva povinné úkoly (dle zadání a v termínu) na platformě Moodle a úspěšně absolvovat závěrečný písemný test (min. úspěšnost 50 %). Odevzdání úkolů je podmínkou pro možnost absolvovat test. Všechny požadavky budou upřesněny v Moodle.
Syllabus -
Last update: PhDr. Lenka Kollerová, Ph.D. (21.01.2022)
1. Intellectual disability and pervasive developmental disorders
2. Sexual identity disorders
3. Specific developmental disorders of scholastic skills
4. Hyperkinetic disorders
5. Behavioral and emotional disorders
6. Child abuse and neglect syndrome
Last update: PhDr. Lenka Kollerová, Ph.D. (21.01.2022)
1. Mentální retardace a pervazivní vývojové poruchy
2. Poruchy pohlavní identity
3. Specifické vývojové poruchy školních dovedností
4. Hyperkinetické poruchy
5. Poruchy chování a emoční poruchy
6. Syndrom týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte