SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Interpretation Class - OPBU4H001C
Title: Interpretační seminář
Guaranteed by: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: both
E-Credits: 5
Hours per week, examination: 0/2, C [HT]
Extent per academic year: 0 [hours]
Capacity: winter:unknown / unlimited (unknown)
summer:unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: you can enroll for the course repeatedly
course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: doc. PhDr. MgA. Vít Gregor, Ph.D.
Teacher(s): doc. PhDr. MgA. Vít Gregor, Ph.D.
PhDr. Gabriela Kubátová, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: doc. PhDr. MgA. Vít Gregor, Ph.D. (11.09.2022)
Interpretační seminář má komplexní charakter a probíhá současně pro všechny ročníky bakalářského i navazujícího magisterského programu Hudební výchova – Hra na nástroj. Jde o jeden ze základních bodů celého studia, proto je koncipován na plných 6 semestrů bakalářského a 4 semestry magisterského studia. Cíle kurzu je možno shrnout do tří základních okruhů: 1) Ověření vlastních interpretačních dovedností, schopností a možností formou vystoupení před publikem. 2) Hodnocení a rozbor přednesených výkonů. Zde se předpokládá vůdčí role studentů vyšších ročníků. 3)Poznávání významných interpretačních a pedagogických osobností minulosti in současnosti, pronikání k podstatě hudebního sdělení při použití adekvátních technických prostředků. The interpretive seminar is comprehensive and takes place simultaneously for all years of the bachelor's and subsequent master's program Musical Education - Playing an Instrument. It is one of the fundamental aspects of the whole program, therefore it is designed for a full 6 semesters of bachelor's and 4 semesters of master's studies. The objectives of the program can be summarized in three basic areas: 1) The verification of ones own interpretive skills, capabilities and possibilities, through performances infront of an audience. 2) The evaluation and analysis of lectures. Here, senior students are expected to take a leading role. 3) Getting to know important interpretive and pedagogical personalities of the past and present, and grasping the essence of the musical message through adequate technical means.
Descriptors - Czech
Last update: doc. PhDr. MgA. Vít Gregor, Ph.D. (10.09.2023)

Poslední úprava: PhDr. Gabriela Kubátová, Ph.D. (10.09.2022)
Příprava na výuku
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 30 minut
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení 120 minut
Samostudium literatury (za semestr) 4 hodiny
Práce se studijními materiály (za semestr) 12 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr) 20 hodin
Plnění předmětu
Seminární práce 0 hodin
Příprava na zápočet 30 hodin
Příprava na zkoušku a zkouška 0 hodin
Literature - Czech
Last update: doc. PhDr. MgA. Vít Gregor, Ph.D. (15.10.2020)

Klasická evropská nástrojová literatura 18., 19. a 20. století. Notový materiál.

Audionahrávky a videonahrávky interpretačních výkonů.

Recenze  koncertního života.

Classical European instrumental literature of the 18th, 19th and 20th century - music material.

Audiorecords and vidoerecords of stage performances.

Reviews from the concert life.

BURLEY-ALLEN, M. Listening. The Forgotten Skill. New York : John Willey, Inc. 1995.

Requirements to the exam - Czech
Last update: doc. PhDr. MgA. Vít Gregor, Ph.D. (12.09.2022)

Podmínkou započtení předmětu je aktivní účast ve výuce, kreativita a instrumentální vystoupení alespoň menšího rozsahu nejméně  jednou za akademický rok

Syllabus - Czech
Last update: doc. PhDr. MgA. Vít Gregor, Ph.D. (12.09.2022)

Komunikace probíhá v otevřené atmosféře, všichni účastníci jsou si vědomi faktu exaktní neměřitelnosti uměleckých disciplín. Trvalou snahou vyučujícího je přibližování a poznávání podstatných složek (markantů) notového zápisu a možností kreativní práce s nimi na všech stupních vývoje.

V návaznosti na to přichází diskuse o názorech na hudební obsah reprodukovaných skladeb a vhodné volbě technických prostředků k jeho realizaci. Vedle toho je třeba mít stále na paměti didaktickou složku celého procesu, ujasňování principů formování osobnosti mladého interpreta i pedagoga, rozlišení profesionální stránky výkonu od osobnostního vkladu (nadto i jejich vzájemnou interakci). Důležitým prvkem je také seznamování se s různými typy interpretů s důrazem na individuální přístup k jednotlivým žákům v pedagogické praxi.

Pro výchovu budoucích pedagogů má interpretačně-pedagogický seminář nezastupitelný význam.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html