SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Research Methodology in Education - OPBS3S109A
Title: Metodologie výzkumu v pedagogice
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2020
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, C [HT]
Capacity: 27 / 27 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Teacher(s): PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Pre-requisite : OPBS3S102A, OPBS3S103A
Is pre-requisite for: OPBS3S131A
Is interchangeable with: OKBS3S109A
Annotation -
Last update: doc. PhDr. Kateřina Hádková, Ph.D. (09.02.2022)
The aim of the course is to gain a basic overview of the preparation, organization, implementation, evaluation of research on pedagogical phenomena. It deals with quantitative and qualitative research methods with a focus on their use in special education. It introduces students to various approaches to the development of professional texts that form the basis for term papers and final papers.
Descriptors - Czech
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (10.02.2022)

Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 90 hodinám.

Přímá výuka:              

·         přednášky 12 hodin

·         cvičení 12 hodin

Příprava:

·         samostudium odborné literatury 20 hodin

·         zpracování úkolů a příprava na semináře 26 hodin

Seminární práce a příprava na zápočet: 20 hodin celkem

V případě distanční výuky budeme pracovat v aplikaci MS Teams, studenti obdrží včas odkaz. Dále bude využíván systém podpory studia Moodle.

Je nutné si naistalovat Office 365 pro studenty , návod zde:
https://sit.pedf.cuni.cz/pro-studenty/office-365-pro-studenty/

Podrobné informace a odkaz pro přihlášení do týmu MS Teams budou zaslány mailem.  

Literature - Czech
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (23.04.2020)

Povinná literatura:

GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. 207 s. ISBN 80-85931-79-6

CHRÁSKA, M. Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 2003. ISBN 80-7067-287-0.

PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-7184-569-0.

Doporučená literatura:

DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2011. 372 s. ISBN 978-80-246-1966-8.

HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.

ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ K. aj. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-313-0

Syllabus - Czech
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (23.04.2020)

Obsahové vymezení:

1.      Charakteristika základních typů pedagogického výzkumu.

2.      Příprava a organizace výzkumného šetření. Výzkumný projekt

3.      Informační příprava výzkumu, výzkumné soubory

4.      Charakteristika a způsoby využívání metod pedagogického, psychologického a sociologického výzkumu.

5.      Výzkumné nástroje v pedagogickém výzkumu

6.      Jazyková stránka zpracování odborných textů.

7.      Zpracování a interpretace dat.

Course completion requirements - Czech
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (02.02.2021)

Student pracuje s využitím elektronické podpory v MOODLE. Podmínkou zakončení je splnění všech zadaných úkolů.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html