SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Individual Education Plans - OPBS2S114A
Title: Tvorba individuálně vzdělávacích plánů
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2019
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/1, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D.
Pre-requisite : OPBS2S109A
Annotation -
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (11.09.2022)
The subject is focused on the creation of individual educational plans and the creation of educational support plans. It is also focused on the issue of providing support measures for 1st to 5th grade pupils with special educational needs.
Aim of the course - Czech
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (05.08.2022)
Základní terminologie k problematice individuálních vzdělávacích plánů (IVP) a plánů pedagogické podpory (PPP).  Zásady a metodika pro vypracování (IVP a PPP). Ukázky individuálních vzdělávacích plánů a plánů pedagogické podpory podle typu škol. Rozbory IVP a PPP. Zkušenosti z České republiky i ze zahraničí.
Descriptors - Czech
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (05.08.2022)

Výuka bude realizována v prezenční formě dle rozvrhu.  Individuální konzultace jsou umožněny prostřednictvím emailu i v určených konzultačních hodinách.

Literature -
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (05.11.2019)

JUCOVIČOVÁ, D a kol. Individuální vzdělávací plán pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Praha: D+H, 2009. ISBN 978-80-87295-00-7

KAPRÁLEK, K., BĚLECKÝ, Z. Jak napsat a používat individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-887-2

MERTIN, V. Individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-033-4

TANNENBERGEROVÁ, M. Průvodce školní inkluzí a neb Jak vypadá kvalitní základní škola současnosti? Praha: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-80-7552-008-1

ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál 2001. ISBN 80-7178-544-X

Komentář k přehledu podpůrných opatření (online). X: MŠMT,2017(cit.2017-03-23) Dostupné z:http://www.msmt.cz/file/38969

Společné vzdělávaní (online). NÚV, 2017(cit 2017-03-23). Dostupné z: http://www.nuv.cz/t/in

Zákon č. 561/2004Sb a novela č.82/2015 Sb.

Vyhláška č.27/2016 Sb.

Course completion requirements -
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (05.11.2019)

Submission of individual education plan or educational support plan for a specific child, pupil or student.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html