SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Practice of Education with Reflection - OPBQ4P042A
Title: Oborová praxe z pedagogiky s reflexí
Guaranteed by: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/1, C [HT]
Extent per academic year: 12 [hours]
Capacity: unknown / 30 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Jiří Prokop, Ph.D.
Teacher(s): doc. PhDr. Jiří Prokop, Ph.D.
Pre-requisite : OPBQ4P011A
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (14.09.2019)
Oborová praxe z pedagogiky má charakter odborný, motivační a socializační. Z odborného hlediska navazuje na již absolvované předměty, které vhodně prakticky doplňuje a rozvíjí. Předmět bude zaměřen na náslechy ve vybraných alternativních školách, školách pro vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami, v ekologických centrech, v dalších zařízeních pro volný čas a na návštěvy pedagogických muzeí i míst spojených s dějinami výchovy a vzdělávání. Cílem předmětu je prohloubit teoretické znalosti studentů z pedagogických disciplín bakalářského studia oboru pedagogika se silným motivačním akcentem na povolání, ve kterých se mohou uplatnit absolventi tohoto studia. 1. Náslechy ve vybraných alternativních školách. 2. Náslechy ve školách pro vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. 3. Aktivity v ekologických centrech. 4. Aktivity ve vybraných zařízeních pro volný čas. 5. Návštěvy pedagogických muzeí i míst spojených s dějinami výchovy a vzdělávání. 6. Muzejní pedagog a učitel. 7. Dovednosti přípravy a praktické realizace edukačních programů ve vybraných institucích. 8. Sebereflexní a evaluační dovednosti.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (14.09.2019)

BARTOŇOVÁ, M. a kol. (2012). Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole. Brno: Masarykova univerzita.

GULOVÁ, L. (2011). Sociální práce. Praha: Grada.

KAPLÁNEK, M. a kol. (2017). Volný čas a jeho význam ve výchově. Praha: Portál.

MAŽÁROVÁ, M. (2018). Lektorské dovednosti v muzeu. Brno: Moravské zemské muzeum Brno.

MRÁZOVÁ, L. (2013). Tvorba pracovních listů. Brno: Moravsko-slezské museum Brno.

PRŮCHA, J. (2012). Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál.

Learning resources - Czech
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (14.09.2019)

On-line studijní opora: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7964

Heslo pro hosty: akredkpg19

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html