SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Practice of Social Pedagogy with Reflection - OPBQ3P048A
Title: Oborová praxe ze sociální pedagogiky s reflexí
Guaranteed by: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/1, C [HT]
Extent per academic year: 12 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D.
Pre-requisite : OPBQ3P011A
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (01.06.2020)
Oborová praxe ze sociální pedagogiky má charakter odborný, motivační a socializační. Z odborného hlediska navazuje na již absolvované předměty, které vhodně prakticky doplňuje a rozvíjí. Předmět bude zaměřen na náslechy ve vybraných alternativních školách, školách pro vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami, v ekologických centrech, v dalších zařízeních pro volný čas a na návštěvy zařízení poskytující sociální služby. Cílem předmětu je prohloubit teoretické znalosti studentů z pedagogických disciplín bakalářského studia oboru pedagogika se silným motivačním akcentem na povolání, ve kterých se mohou uplatnit absolventi tohoto studia, a to se zvláštním zřetelem ke sféře sociální pedagogiky a sociálních služeb. 1. Náslechy ve vybraných alternativních školách. 2. Náslechy ve školách pro vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. 3. Aktivity v ekologických centrech. 4. Aktivity ve vybraných zařízeních pro volný čas. 5. Návštěvy zařízení sociálních služeb. 6. Sebereflexní a evaluační dovednosti.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (01.06.2020)

BARTOŇOVÁ, M. a kol. (2012). Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole. Brno: Masarykova univerzita.

GULOVÁ, L. (2011). Sociální práce. Praha: Grada.

KAPLÁNEK, M. a kol. (2017). Volný čas a jeho význam ve výchově. Praha: Portál.

MAŽÁROVÁ, M. (2018). Lektorské dovednosti v muzeu. Brno: Moravské zemské muzeum Brno.

MRÁZOVÁ, L. (2013). Tvorba pracovních listů. Brno: Moravsko-slezské museum Brno.

PRŮCHA, J. (2012). Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál.

Learning resources - Czech
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (01.06.2020)

On-line studijní opora na adrese: https://dl2.cuni.cz/enrol/index.php?id=2882

Heslo pro hosty: akredkpg19

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html