SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Pedagogical and Psychological Diagnostic - OPBQ3P033A
Title: Pedagogicko-psychologická diagnostika
Guaranteed by: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/1, C [HT]
Extent per academic year: 0 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Marie Linková, Ph.D.
Pre-requisite : OPBQ3P011A
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Petr Svoboda (28.05.2020)
Předmět poskytuje studentům uvedení do problematiky pedagogicko-psychologické diagnostiky. Popisuje diagnostická kritéria, diagnostický proces a vybrané diagnostické metody. Motivuje k cílené spolupráci učitele s ostatními odborníky působícími při výchově a vzdělávání dětí, žáků a studentů. Ve shodě se současnou legislativou konkretizuje kompetence poradenských pracovníků školního poradenského pracoviště, resp. školského poradenského zařízení. Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky pedagogicko-psychologické diagnostiky. Poskytnout studentům informace o diagnostických metodách a postupech, které jsou aktuálně využívány v praxi. 1. Základní diagnostické pojmy, etické aspekty diagnostického procesu. 2. Oblasti diagnostiky. Diagnostický postup. 3. Současný systém poradenských služeb ve školství, jeho legislativní ukotvení. 4. Diagnostika ve školním poradenském pracovišti. 5. Diagnostika v pedagogicko-psychologické poradně. 6. Diagnostika ve speciálně pedagogickém centru. 7. Obligatorní diagnózy. 8. Charakteristika konkrétních diagnostických metod, specifických diagnostických situací, závěrů, doporučení, podpůrných opatření. 9. Ilustrace vybraných psychologických a speciálně-pedagogických testů (např. WISC III, IST 2000, Raven, test ŠZ, Edfeldtův test, SPAS, JEPI, projektivní metody, SO-RA-D, MCI, CES).
Literature - Czech
Last update: Mgr. Petr Svoboda (28.05.2020)

HADJ MOUSSOVÁ, Z., DUPLINSKÝ, J. a kol. (2002). Diagnostika. Pedagogicko-psychologické poradenství II. Praha: UK PedF.

HRABAL, V. st., HRABAL, V. ml. (2002). Diagnostika. Pedagogickopsychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. Praha: Karolinum.

MATĚJČEK, Z. (2011). Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: Portál.

SVOBODA, M. (ed.), KREJČOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. (2015). Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál.

VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J. (2008). Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Karolinum.

ZELINKOVÁ, O. (2011). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál.

Learning resources - Czech
Last update: Mgr. Petr Svoboda (28.05.2020)

On-line studijní opora: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7960

Heslo pro hosty: akredkpg19

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html