SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
General Theory of Education - OPBQ3P011A
Title: Obecná pedagogika
Guaranteed by: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: winter
E-Credits: 5
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:2/1, C+Ex [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: prof. RNDr. PhDr. Hana Voňková, Ph.D. et Ph.D.
PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D.
Pre-requisite : OPBQ3P012A
Is pre-requisite for: OPBQ3P041A, OPBQ3P061A, OPBQ3P045A, OPBQ3P048A, OPBQ3P012A, OPBQ3P013A, OPBQ3P014A, OPBQ3P015A, OPBQ3P016A, OPBQ3P022A, OPBQ3P023A, OPBQ3P031A, OPBQ3P032A, OPBQ3P033A, OPBQ3P049A, OPBQ3P042A
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Petr Svoboda (28.05.2020)
Předmět představuje obecnou pedagogiku jako moderní vědeckou disciplínu, jejíž poznatky tvoří základ pro další studium i praxi v oblasti výchovy a vzdělávání. Pozornost bude věnována nejen aktuálním otázkám infrastruktury pedagogických věd, ale též základním pedagogickým kategoriím, povolání učitele a vzdělávacímu systému České republiky, a to v širším, evropském, kontextu. Cílem předmětu je uvést studenty do soudobé pedagogické teorie, seznámit je se základní terminologií a strukturou oboru a motivovat pro další studium pedagogických věd. 1. Úvod do studia pedagogiky, zdroje pedagogických informací. 2. Pedagogika jako věda – pojetí pedagogiky, její struktura a místo v systému věd. 3. Základní pedagogická terminologie a její proměny. 4. Pedagogické disciplíny a jejich aktuální otázky. 5. Výchova a vývoj člověka. 6. Výchova a společnost. 7. Pedagogičtí pracovníci. 8. Profese učitele. 9. Český vzdělávací systém v kontextu EU. 10. Aktuální otázky českého vzdělávání.
Literature - Czech
Last update: Mgr. Petr Svoboda (28.05.2020)

DVOŘÁKOVÁ, M., KOLÁŘ, Z., TVRZOVÁ, I., & VÁŇOVÁ, R. (2015). Základní učebnice pedagogiky. Praha: Grada.

PRŮCHA, J. (2017). Moderní pedagogika (Šesté, aktualizované a doplněné vydání). Praha: Portál.

PRŮCHA, J. (2015). Přehled pedagogiky: úvod do studia oboru (4., aktualizované vydání). Praha: Portál.

VALIŠOVÁ, A., & KASÍKOVÁ, H. (2011). Pedagogika pro učitele (2., rozšířené a aktualizované vydání). Praha: Grada.

VAŠUTOVÁ, J. (2007). Být učitelem: co by měl učitel vědět o své profesi (2. přepracované vydání). Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta.

Learning resources - Czech
Last update: Mgr. Petr Svoboda (28.05.2020)

 

On-line studijní opora: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7952

 

Heslo pro hosty: akredkpg19

 

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html