|
|
|
||
Last update: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (09.09.2022)
|
|
||
Last update: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (05.09.2023)
Předmět má 4 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 120 hodinám. Přímá výuka: · přednášky 24 hodin · cvičení 12 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury a práce se studijními materiály 34 hodin · seminární práce 30 hodin Příprava na zkoušku a zkouška: 20 hodin celkem Výuka proběhne kontaktně, v případě zpřísnění protiepidemických opatření na UK bude převedena do formátu online v MS Teams. |
|
||
Last update: PhDr. Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D. (29.09.2022)
BENEŠ, P. Zraková postižení. Praha: Grada, 2009, 135s. ISBN: 978-80-271-2110-6. BENEŠ, P.; VRUBEL, M. Oftalmologie pro speciální pedagogy. Brno: Paido 2017. ISBN 978-80-7315-264-2. CORN, A. L.;ERIN,J.N.Foundations of low vision: clinical and functional perspectives. 2nd ed. New York: AFB Press, c2010. ISBN 089128883X. HÁJKOVÁ , V., STRNADOVÁ , I. (eds.) Zředěný život. Léčebné, psychosociální a vzdělávací aspekty progresivních onemocnění. EPOCHA & Somatopedická společnost: Praha 2011., 259 s.,ISBN 978-80-904464-1-0. KOČOVÁ, H. a kol. Spinální svalová atrofie v souvislostech. 1. vyd. Praha: GradaPublishing, 2017, 352 s., ISBN 978-80-247-5705-6. HAMADOVÁ, P.; KVĚTOŇOVÁ, L.: NOVÁKOVÁ, Z. Oftalmopedie. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-159-1. KVĚTONOVÁ,L.; ŠUMNÍKOVÁ,P.: Speciální pedagogika znevýhodněného člověka se zrakovým postižením. PedF UK, 2022. ISBN 9788076033375. KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L. Oftalmologie. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-84-2. ŠUMNÍKOVÁ, P. Možnosti prostorové orientace a samostatného pohybu osob se zrakovým postižením.Praha: Pedagogická fakulta UK, 2018 s. 176. ISBN: 978-80-7603-005 VÍTKOVÁ, M. Somatopedické aspekty. Brno: Paido, 304 s., 2006, ISBN 80-7315-134-0. VÍTKOVÁ, M. Somatopedie Distanční studijní text. Opava: Slezská univerzita v Opavě , 2019. Dostupné z https://www.slu.cz/file/cul/562a8925-f5fc-4ebb-afe4-4f5294dafcd4
ZULIĆ, M., HÁJKOVÁ, V., BRKIĆ-JOVANOVIĆ, N. Faktory, které ovlivňují sociální participaci dětí s mozkovou obrnou na základních školách. Speciální pedagogika, roč. 28, č. 3, 2018, s. 233−251. ISSN 1211-2720. odkazy: www.tyfloservis.cz www.eda.cz www.ranapece.cz |
|
||
Last update: PhDr. Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D. (30.11.2021)
Osnova - část zrakové postižení Klasifikace osob se zrakovým postižením Zásady kontaktu a průvodcovství osob se zrakovým postižením Zrakové funkce Specifika osobnosti se zrakovým postižením Speciálně pedagogické poradenství jedinců se zrakovým postižením Zraková stimulace Pomůcky pro osoby se zrakovým postižením |
|
||
Last update: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (09.09.2022)
Zkouška bude udělena na základě splnění zadaných úkolů, aktivní účasti na semináři a zvládnutí závěrečného písemného testu ( možnost 1 opravy). |