course can be enrolled in outside the study plan enabled for web enrollment priority enrollment if the course is part of the study plan you can enroll for the course in winter and in summer semester
Last update: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. (13.04.2020)
Předmět nabízí možnost reflektovat pracovní zkušenosti v pomáhajících profesích. Studující, kteří brigádně či dobrovolnicky pracují v pomáhajících profesích na asistentských pozicích, mají v semináři příležitost sdílet své zkušenosti, a tím zvyšovat svoji sebereflexi, citlivost a empatii, schopnost interpretace atd. V rámci předmětu budou studující pracovat s portfoliem, do něhož vkládají průběžné úkoly dle zadání a následně je diskutují na společných seminářích, které slouží ke sdílení a vzájemné inspiraci. Předmět je tvořen pouze strukturovanou reflexí; stáže jsou realizovány studujícími jako jejich vlastní aktivita (brigáda či dobrovolnictví). Předmět vymezuje, ke kterým typům pracovních zkušeností, může reflektivní seminář probíhat. Jedná se různé pracovní zkušenosti na asistentských pozicích v pomáhajících profesích, zejména ve školství a sociální péči, a to alespoň v celkovém rozsahu 60 hodin. S pracovišťmi, kde budou studující působit, bude uzavřena rámcová smlouva. Její podoba je uvedena v příloze akreditačního spisu. Reflektivní seminář bude využívat portfolio se strukturovanými úkoly, které posilují dovednost vést psychologické úvahy nad různými aspekty práce v pomáhajících profesích, uvědomovat si své pocity a řešená dilemata.
Literature - Czech
Last update: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. (28.01.2020)
MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Grada Publishing, 2006.
LINDSAY, G., et al. Etika pro evropské psychology. Praha: Triton, 2010.
KVĚTENSKÁ, Daniela. Moc a pomoc v pomáhajících profesích. SOCIÁLNÍ PRÁCE, 2008, 112.