SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Pupils Motivation for Learning - OPBP1S163B
Title: Motivace žáků k učení
Guaranteed by: Katedra psychologie (41-KPSY)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/1, MC [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc.
Pre-requisite : OPBP1Q106A
Annotation -
Last update: doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. (19.01.2020)
The objectives of the course are: 1) To better understand motivation in school and learn specific processes for diagnosing and actualising motivation. 2) To help students in establishing more complex teaching schemes that will help them to increase the comprehensibility of the topic of motivation in school. 3) To inspire students by specific examples of methods, processes, or intervention actions to thought-out work with motivation in school.
Requirements to the exam - Czech
Last update: doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. (19.01.2020)

Pro splnění kurzu je potřeba úspěšně složit vědomostní test a aktivní spolupráce na plnění úkolů z oblasti motivace řešených v průběhu výuky.

Syllabus - Czech
Last update: doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. (19.01.2020)

 Obsah kurzu:

  •  Nejpodstatnější motivační teorie (přístupy k motivaci).
  •  Vliv motivace na průběh učení a jeho výsledky (relativní neprospěch).
  •  Motivace učební činnosti (struktura žákovské motivace: výkonová motivace, poznávací motivace, sociální motivace, instrumentální motivace, odměny a tresty; flow motivace).
  •  Diagnostika a autodiagnostika motivačních dispozic jedince.
  •  Žákovská sebepercepce motivačních pohnutek k učení; učitelova percepce žákovských motivačních pohnutek.
  •  Motivačně autoregulační strategie.
  •  Vvývoj žákovské motivace k učení na ZŠ; rozdíly mezi chlapci a dívkami v učební motivaci.
  •  Diagnostika žákovské motivace k učení. Rozvíjení motivace žáků aktualizací vybraných potřeb.
  •  Žákovská nemotivovanost a motivační vlivy převážně snižující školní výkon (druhy a příčiny žákovské nemotivovanosti.
  •  Nuda ve škole, strach ve škole, copingové strategie zvládání nudy a strachu.
  •  Ppřekonávání motivačních krizí ve vztahu ke škole.
  •  Motivace a vůle. Volní procesy a jejich diagnostika.
  •  Motivace a časová perspektiva, vztah k budoucnosti.
Course completion requirements - Czech
Last update: doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. (13.02.2020)
Poslední úprava: doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc. (30.01.2019)

Pro splnění kurzu je potřeba úspěšně složit vědomostní test a aktivní spolupráce na plnění úkolů z oblasti motivace řešených v průběhu výuky.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html