SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Support Measures for Pupils with Special Educational Needs - OPBO3S601A
Title: Podpůrná opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Guarantor: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.
Annotation -
Last update: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (05.03.2023)
The aim of the subject is to familiarize students with the types and levels of support measures and the principles of their application in supporting the education of children and pupils with SEN. Students gain knowledge about the legislative regulation of the provision of support measures in schools and school facilities. Attention will be paid to individual types of support measures differentiated according to the type of disadvantage of children and pupils. Planning and evaluation of implemented support will also be included.
Descriptors - Czech
Last update: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (05.03.2023)

Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 90 hodinám.

Přímá výuka:              

·         přednášky 12 hodin

·         cvičení 12 hodin

Příprava:

·         samostudium odborné literatury 20 hodin

·         zpracování úkolů a příprava na semináře 26 hodin

Seminární práce a příprava na zápočet: 20 hodin celkem

Literature - Czech
Last update: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (05.03.2023)

Povinná literatura:

BARVÍKOVÁ, J. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení nebo oslabení sluchového vnímání: dílčí část. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4616-5.

ČADOVÁ, E. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tělesného postižení nebo závažného onemocnění: dílčí část. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4615-8.

FELCMANOVÁ, L., HABROVÁ, M. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4655-4.

JANKOVÁ, J. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení a oslabení zrakového vnímání: dílčí část. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4649-3

MICHALÍK, J, BASLEROVÁ, P., FELCMANOVÁ, L. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zdravotního nebo sociálního znevýhodnění: obecná část. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4654-7

VALENTA, M. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu: dílčí část. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4614-1.

VRBOVÁ, R. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu narušené komunikační schopnosti: dílčí část. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4648-6

www.podporainkluze.cz

www.zapojmevsechny.cz

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (05.03.2023)

Obsahové vymezení:

  1. Legislativní podmínky poskytování podpůrných opatření
  2. Druhy a stupně podpůrných opatření
  3. Plánování a realizace podpůrných opatření 1. stupně (plán pedagogické podpory)
  4. Plánovní a realizace podpůrných opatření 2. až 5. stupně (individální vzdělávací plán)
  5. Specifika poskytování podpůrných opatření dle typu znevýhodnění: PO pro děti a žáky s tělesným postižením a chronickým onemocněním, PO pro děti a žáky se zrakovým postižením, PO pro děti a žáky se sluchovým postižením, PO pro děti a žáky s mentálním postižením, PO pro děti a žáky s poruchou autistického spektra, PO pro děti a žáky se sociálním znevýhodněním, PO pro děti a žáky s narušenou komunikační schopností, PO pro děti a žáky se specifickou poruchou učení a chování
Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (05.03.2023)

Zpracování plánu pedagogické podpory na základě kazuistiky.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html