|
|
|
||
Last update: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (05.03.2023)
|
|
||
Last update: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (05.03.2023)
Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 90 hodinám. Přímá výuka: · přednášky 12 hodin · cvičení 24 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury a práce se studijními materiály 20 hodin · seminární práce 10 hodin · plnění úkolů a příprava na semináře 12 hodin Příprava na zkoušku a zkouška: 12 hodin celkem Výuka bude probíhat prezenčně s elektronickou podporou v MOODLE. V případě nařízeného distančního vzdělávání na UK bude realizována v čase výuky dle rozvrhu on-line prostřednictvím apliace MS Teams. |
|
||
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (05.03.2023)
HARČARÍKOVÁ, P. & KLIMOVIČ, M. (2011).Naratíva v detskejreči. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta, Katedra komunikačnej a literárnej výchovy, Kabinet výskumudetskejreči a kultúry. HRONOVÁ, A. & J. MOTEJZÍKOVÁ. (2002). Raná komunikace mezi matkou a dítětem. KENNEDY, E. et al. (2012).Literacy in early childhood and primaryeducation: (3–8 years). Dublin: NationalCouncilfor Curriculum and Assessment. MARSCHARK, M., SPENCER, P. (eds.) (2005).Advances in the Sign LanguageDevelopmentofDeaf and Hard-of-HearingChildren. New York: Oxford University Press. MAYBERRY, R. & SQUIRES, B. (2006). Sign languageacquisition. In Brown, K. (ed.). EncyclopediaofLanguage and Linguistics, 2nd Ed., Oxford: Elsevier, p. 291–296. MEIER, R. P. (2016). Sign LanguageAcquisition [online]. [cit. 2020-12-14]. Dostupné z: PRŮCHA, J. (2011).Dětská řeč a komunikace. Praha: Grada. SAICOVÁ ŘÍMALOVÁ, L. (2013). Když začínáme mluvit… Lingvistický pohled na rané projevy česky hovořícího dítěte. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy. SAICOVÁ ŘÍMALOVÁ, L. (2016). Osvojování jazyka dítětem. Praha: Karolinum. SMOLÍK, F. & H. SEIDLOVÁ MÁLKOVÁ. (2015). Vývoj jazykových schopností v předškolním věku. ŠEBESTA, Karel et al. (2014).Druhý a cizí jazyk: osvojování a vyučování. Terminologický slovník. 1. vydání. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy. ŠORMOVÁ, K., HUDÁKOVÁ, A. et al. (2019).Čeština jako druhý jazyk. Praha: Karolinum. |
|
||
Last update: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (26.04.2023)
1. Vymezení psycholingvistky a základních pojmů. 2. Metody výzkumu osvojování mluvených a znakových jazyků. 3. Základní teoretické přístupy k osvojování jazyka. 4. Vnitřní a vnější faktory ovlivňující osvojování jazyka. 5. Řeč orientovaná na dítě. 6. Problematika osvojování prostředků jazykových rovin: foneticko-fonologické roviny, morfologicko-syntaktické, lexikálně-sémantické, pragmatické, osvojování vybraných dalších jevů (např. vyprávění). 7. Periodizace osvojování jazyka. 8. Osvojování jazyka a bilingvismu. 9. Čeština jako druhý vs cizí jazyk. 10. Rozvoj pregramotnosti a gramotnosti. |
|
||
Last update: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (05.03.2023)
Zápočtový test. |