SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Bachelor Thesis Seminar II - OPBO3S405A
Title: Seminář k bakalářské práci II
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: summer
E-Credits: 4
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Guarantor: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D.
Annotation -
Last update: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (05.03.2023)
The aim of the course is to provide students support in solving their bachelor thesis. The course focuses on the introduction of students with basic features of bachelor thesis and the process of writhing, including practical activities focusing on specific related skills. The attention is paid to consultation and collective reflection of the procedures of solving bachelor theses of individual students.
Descriptors - Czech
Last update: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (05.03.2023)

Předmět má 4 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 120 hodinám.

Přímá výuka:             

·         cvičení 24 hodin

Příprava:

·         samostudium odborné literatury 30 hodin

-         seminární práce 10 hodin

·         zpracování úkolů a příprava na semináře 26 hodin

Příprava na zápočet: 30 hodin celkem

Výuka probíhá standardní prezenční formous podporou v Moodle. Pouze v případě mimořádných okolností (plošný zákaz prezenční výuky) by byla výuka realizována na platformě MS Teams.

Literature - Czech
Last update: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (05.03.2023)

Povinná literatura:

GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. 207 s. ISBN 80-85931-79-6

FERJENČÍK, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Jak zkoumat lidskou duši. Praha, Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-815-9

HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.

CHRÁSKA, M.. Metody pedagogického výzkumu.Praha : Grada, 2007

PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-7184-569-0.

ŠANDEROVÁ, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005. ISBN 978-80-86429-40-3.

ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ K. aj. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-313-0

Doporučená literatura:

DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2011. 372 s. ISBN 978-80-246-1966-8.

HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2006. 583 s. ISBN 80-7367-123-9

HOLOUŠOVÁ, D.; KROBOTOVÁ, M. Diplomové a závěrečné práce. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0458-3.

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (05.03.2023)

Obsahové zaměření:

Práce studenta je vedena ve sledu postupných kroků: 

1.      Základy práce s tématem - vstupní rešerše;

2.      Operacionalizace klíčových pojmů a definic;

3.      Příprava teoretických východisek zkoumaného problému;

4.      Konzultace výzkumného postupu, plán metodologický;

5.      Validita výzkumných nástrojů  a reliabilita testů (dotazníků);

6.      Technika pozorování/ vedení rozhovorů.

7.      Způsoby analýzy dat.

8.      Interpretace výzkumu v práci;

9.      Diskuze výzkumných výsledků;

10.    Souhrny a závěry

Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (05.03.2023)

Student pracuje s využitím elektronické podpory studia v Moodle. Požadavkem k zápočtu je splnění všech zde zadaných úkolů.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html