SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Graphics Software Practice – Design - OPBI1I132B
Title: Praktikum z grafického softwaru - design
Guaranteed by: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/2, MC [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Is provided by: OPBI3I035A
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Vladimír Rambousek, CSc.
Incompatibility : OPBI1I131B
Pre-requisite : OPBI1I108A
Interchangeability : OPBI1I131B
Is incompatible with: OPBI1I131B
Is interchangeable with: OPBI1I131B
Annotation -
Last update: Mgr. Stanislav Lustig (24.09.2018)
The mission of the Graphics Software Practice - Design course is to achieve the student's understanding of basic principles and methods of processing graphic data on the computer, thus creating conditions for effective creative work with graphic tools, and through them with the graphics information on computer. At the same time, is the mission of course to induce basic theoretical background and competence to further develop of students in the direction of 3D graphics, multimedia applications and authorial approach to the use of graphic data in different types of documents. Objective of the course Computer Graphics is in mastering the knowledge and activities in the field of computer graphics related to managing working with graphical data and the use of graphic information with the support of computers, including knowledge of the various ways of acquiring and editing of graphic data and characteristics of the corresponding facilities and programs. The course content focuses on relevant theoretical foundations of computer graphics from the computer science, physics, biology and psychology, principles and algorithms of processing graphic data on the computer and its features, specifications, options, types and sources of image data, processing colors, types and properties of graphic formats , application of bitmap and vector graphics, hardware for processing and graphics programs for creating and processing graphics.
Literature - Czech
Last update: Mgr. Stanislav Lustig (24.09.2018)

DVOŘÁKOVÁ, Z. DTP a předtisková příprava. Brno : Computer Press, 2015.

FOLEY, J., D. Computer graphics - principles and practice. Addison-Wesley Publishing, 2005.

HOROVÁ, I. 3D modelování a vizualizace v AutoCadu. Brno : Computer Press, 2008.

KADAVÝ, D., PÍRKOVÁ, K. CorelDRAW X4. Brno : Computer Press, 2009.

KOLEKTIV. Adobe Illustrator CS3.  Brno : Computer Press, 2015.

KOLEKTIV. Adobe Photoshop CS3. Brno : Computer Press, 2015.

KOLEKTIV. Cinema 4D R10.  Brno : Computer Press, 2008.

NĚMEC, P.. GIMP 2.8 uživatelská příručka pro začínající grafiky.  Brno : Computer Press, 2013.

ROUBAL, P. Kreslení a grafika. Praha : Computer Press, 2010.

TŮMA, T. Počítačová grafika a design. Brno : Computer Press, 2007.

3D grafika jako na dlani. Dostupné z URL: < http://www.3dscena.cz >.

3D software - server o programech Cinema 4D.  Dostupné z URL: < http://www.3dsoftware.cz >.

3D Total - The CD artists home page. Dostupné z URL: < http://www.3dtotal.com >.

Digineff - wbové stránky o digitální fotografii. Dostupné z URL: < http://www.digineff.cz >.

Grafika on-line. Dostupné z URL: < http://www.grafika.cz >.

Pixel - 2D/3D grafika a animace, digitální video a zvuk. Dostupné z URL: < http://www.pixel.cz >.

Server o problematice 3D grafiky a digitálních médií Dostupné z URL: < http://3dgrafika.cz/ >.

Software pro 3D grafiku a animace Maxon CINEMA 4D, VRay, RPC, XFrog. Dostupné z URL: < http://www.cinema4d.cz/ >.

Materiály k výuce předmětu na serveru MOODLE. Dostupné z URL: < http://moodle.pedf.cuni.cz/ >.

Textové materiály, prezentace a grafické soubory distribuované v průběhu semestru.

Requirements to the exam - Czech
Last update: Mgr. Stanislav Lustig (24.09.2018)

Požadavky ke klasifikovanému zápočtu

 

•     Zpracování samostatného projektu dle konkrétní specifikace (specifikace zadání nejpozději měsíc po zahájení) a následná prezentace a obhajoba v rámci výuky!

 

•     Jednotlivě vypracované pracovní etudy zaměřené na jednotlivá dílčí témata.

 

•     Odevzdání zápočtové práce i etud dle dispozic vyučujícího, struktura a ostatní náležitosti dle upřesnění (nejdéle měsíc před odevzdáním) v rámci zápočtového týdne.

 

•     Obhajoba projektu musí proběhnout před zápočtovým týdnem. Pro udělení KZ je nutné splnění všech podmínek!

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Stanislav Lustig (24.09.2018)

POKROČILÁ PRÁCE VE VEKTOROVÉM GRAFICKÉM EDITORU

•         Příprava podkladů pro projekty ve 2D vektorovém editoru

•         Aplikace podkladů 2D grafiky pro projekty ve 3D grafice

•         Aplikace podkladů 2D grafiky pro další zpracování (gravírování)

PROGRAMOVÁNÍ 3D APLIKACÍ OPENGL

•         2D objekty, transformace ve 2D, 3D objekty, transformace ve 3D

•         práce se scénou

•         pohyb

•         animace

3D GRAFICKÉ EDITORY

•         Možnosti 3D modelováni,

•         Představení software a klasifikace 3D editorů

•         Modelovací techniky

CINEMA 4D

•         Úvod - orientace v 3D prostoru (otočeni, přiblížení, pohledy, ortogonálni, perspektivní zobrazeni), transformace, grafická primitiva, rendering

•         Základy modelování - boolean, loft, extrude, polygon mesh modeling

•         Textury - materiály, bitmapové textury, tvorba textury, pokročilé materiály

•         Osvětlení - typy světel, barevné filtry, stíny, světelné atributy materiálu

•         Rendering - pokročilé nastaveni renderingu, pluginy, síťový rendering

•         Kamera - typy kamer, pohyb kamery, parametry kamery

•         Animace - klíčové snímky, animace po křivce

•         Pokročilé modelovací metody - částicové systémy, atmosférické efekty

Příprava a realizace tematických projektů pro jednotlivce a skupiny s aplikací jednotlivých metod a postupů.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html