SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Seminar for preparation of a bachelor thesis - OPBF4F054A
Title: Seminář k přípravě bakalářské práce (francouzština)
Guaranteed by: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/1, C [HT]
Capacity: unknown / 15 (9999)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Teacher(s): doc. PhDr. Mgr. Catherine Ébert-Zeminová, Ph.D.
Annotation -
Last update: doc. PhDr. Mgr. Catherine Ébert-Zeminová, Ph.D. (26.01.2024)
The seminar theoretically and practically conveys the principles and procedures of research and writing a larger professional text, which is the final thesis of the bachelor's cycle. The individual rules of general methodology are discussed in a logical sequence following from the nature of scientific-artistic work (cf. syllabus). The seminar does not replace the regular consultation with the thesis supervisor, but it is necessary to learn the "craft" basis of research and the production of a research text within an academic framework.
Aim of the course -
Last update: doc. PhDr. Mgr. Catherine Ébert-Zeminová, Ph.D. (26.01.2024)

Cílem semináře je připravit studenta pro samostatné zpracování zadaného tématu, jehož výsledkem bude bakalářská práce na příslušné úrovni a její úspěšná obhajoba.

Descriptors - French
Last update: doc. PhDr. Mgr. Catherine Ébert-Zeminová, Ph.D. (29.01.2024)

12 heures d'enseignement direct 

10 heures de travail pour devoirs de contrôle continu

8 heures de lecture individuelle

30 heures de travail individuel sur les phases préparatoires de la rédaction du mémoire de licence (encadré par le directeur de celui-ci)

Literature - Czech
Last update: doc. PhDr. Mgr. Catherine Ébert-Zeminová, Ph.D. (26.01.2024)

FONDANECHE, Daniel, Rédiger un Mémoire. De Master au Professionnel. Paris : Vuibert, 2009

FONDANECHE, Daniel, Guide pratique pour rédiger un Mémoire de Maîtrise, de DEA ou d'une Thèse. Paris : Vuibert, 1999

ECO, Umberto, Jak napsat diplomovou práci. Překlad Ivan Seidl. Olomouc : Votobia, 1997

BEAUD, Michel, L´Art de la Thèse. Paris : La Découverte, 2003

Doplňkové zdroje budou upřesněny v závislosti na potřebách studentů.

Les références complémentaires seront proposées en fonction des besoins et des désirs es étudiants.

Teaching methods -
Last update: doc. PhDr. Mgr. Catherine Ébert-Zeminová, Ph.D. (26.01.2024)

Metody výuky: teoretické objasnění jednotlivých pravidel a postupů; praktická cvičení podle témat uvedených v sylabu; práce s ukázkami zpracovaných kapitol jednotlivých studentů na základě dobrovolnosti.

Requirements to the exam -
Last update: doc. PhDr. Mgr. Catherine Ébert-Zeminová, Ph.D. (26.01.2024)

Odevzdání průběžně zadávaných úkolů; činná účast na společné práci; předložení předběžné osnovy BP, či její části v pokročilejších případech.

2 opravné pokusy

Syllabus -
Last update: doc. PhDr. Mgr. Catherine Ébert-Zeminová, Ph.D. (26.01.2024)

Během semináře bude věnována pozornost těmto zásadám bádání a psaní odborného textu:

1.Výběr tématu a oboru bakalářské práce, vhodnost a originalita tématu a zároveň jeho realizovatelnost co do možností a schopností autora. Výběr vedoucího práce.

2. Vyhledávání zdrojů různými způsoby, zásady výběru a hodnocení pramenů (odborné rešerše), stanovení metodologie výzkumu, výběr jazyka BP (FJ nebo ČJ).

3. Promýšlení struktury práce a předběžná osnova, rozdělení do kapitol podle shromážděných zdrojů a odborné literatury, provázanost jednotlivých částí, případné upřesnění tématu a náplně práce.

4. Postupy během samotné redakce práce - definitivní struktura práce, úvod a závěr, návaznost kapitol a podkapitol, způsob citací a poznámek pod čarou. Nácvik odborného stylu.

5. Přehledný seznam bibliografie neboli seznam odborné literatury a jeho rozčlenění podle typu prací a zdrojů, případné "Přílohy", jejich vhodnost a podoba.

6. Konečná redakce a podoba BP - závěrečné korektury textu, jejich pravidla.

Osvojením těchto zásad odborné badatelské práce je student veden k vlastnímu zpracování tématu a formulaci závěrů, k nimž na základě samostatného studia pramenů a jejich interpretace došel.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html