SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Practice in the preschool institution with seminar - OPB01N135A
Title: Pedagogická praxe v předškolních zařízeních se seminářem
Guaranteed by: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: summer
E-Credits: 4
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (25)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Is provided by: OPB03N603A
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D.
Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D.
Pre-requisite : OPB01N126A
Is interchangeable with: OKB01N135A
Annotation -
Last update: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (19.12.2018)
Připomenutí od Googlu ohledně ochrany soukromíPřečíst nyníPřečtu si je později 1208/5000 The aim of the seminar is to link the acquired knowledge, skills and independently prepare, realize and evaluate larger sections of the educational work (leadership of the whole day, implementation of the thematic unit, project) in pre-school facilities. The aim of the practice is to demonstrate the ability to work independently with pre-school children. The main task of two-week pedagogical practice is the preparation and realization of specific sections of the educational work, their subsequent reflection with an emphasis on self-reflection and familiarization with the school educational program and respecting the age and individual needs of pre-school children. The practice of the practice is to learn how to evaluate the interaction between teacher and children and between children to use and use the results of the evaluation effectively for the planning and realization of educational work in pre-school establishments: to create individual teaching approach of individual students (individual internal model of desirable pedagogical competencies) to prepare, realize and reflect their own thematic unit or project (1 week educational work) to verify initial teacher competence the importance of self-reflection (confrontation of reflection, own intervention, impulse to individual changes in the area of ​​professional skills of seeking a relation to the theory Odeslat zpětnou vazbu Historie Uloženo Komunita
Literature - Czech
Last update: PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D. (04.06.2017)

Základní studijní literatura:

Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2016.

Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický, 2005. ISBN 80-239-5939-5.

Autoevaluace mateřské školy (metodická příručka k vlastnímu hodnocení). Praha: VÚP, 2010. ISBN 978-80-87000-9-32-8.

Pedagogické hodnocení v pojetí RVP PV: Metodika pro podporu individualizace v podmínkách mateřské školy. Praha: VÚP, 2007. ISBN 978-80-87000-10-6.

SYSLOVÁ, Z., CHALOUPKOVÁ, L. Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-7882-6.

 

Další doporučená literatura:

OPRAVILOVÁ, E. GEBHARTOVÁ, V. Rok v mateřské škole: učebnice pro pedagogické obory středních, vyšších a vysokých škol. Vyd. 2. Praha: Portál, 2011, Kurikulum předškolní výchovy. ISBN 978-80-7367-703-9.

Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (19.12.2018)

Podmínkou splnění kurzu je:

- absolvování 2 týdnů praxe

- splnění požadovaných úkolů, práce v Moodle

- prezentace vlastní praxe dle pokynů vyučujícího na semináří

- 80% účast na reflektivním semináři

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html