Last update: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (30.10.2019)
Students will be acquainted with diagnostic procedures and methods that are used in children as a part of diagnostic process of speech development and developmental speech and language disorder.
Last update: Mgr. Petr Svoboda (17.10.2018)
Cílem předmětu je seznámit studující s diagnostickými postupy, metodami a technikami, které jsou používány u dětí v raném a předškolním věku. Studenti získají poznatky a praktické zkušenosti v oblasti diagnostiky a následné logopedické terapie.
Literature -
Last update: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (30.10.2019)
DUFFY, J. R. (2012) Motor Speech Disorders Substrates, Differential Diagnosis, and Management . 3rd Edition. Mosby. ISBN 9780323072007.
KEREKRÉTIOVÁ, Aurélia (2008): Velofaryngální dysfunkce a palatolalie. Praha: Grada.
KRAHULCOVÁ, Beáta (2013): Dyslalie – Patlavost. Vady a poruchy výslovnosti. 2. rozš. a přeprac. vydání. Praha: BEAKRA.
LECHTA, Viktor a kol (2005): Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál
SMOLÍK, Filip, SEIDLOVÁ MÁLKOVÁ Gabriela: (2014). Vývoj jazykových schopností v předškolním věku. Praha: Grada
S dalšími odbornými zdroji budou studenti seznamováni v průběhu semestru.
Syllabus - Czech
Last update: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (11.09.2017)
Narušení komunikační schopnosti, vyskytující se v raném a předškolním věku. Logopedická diagnostika a následná logopedická terapie u dětí s narušeným vývojem řeči (opožděný vývoj řeči, vývoj řeči u dětí mentálně postižených, specificky narušený vývoj řeči). Diagnostika a terapie dyslalie. Myofunkční poruchy.
Course completion requirements -
Last update: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (30.10.2019)
• elaboration of seminar work - diagnostic materials
• oral exam
Last update: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (11.09.2017)
- účast nejméně 80%,
- předložení zpracovaných praktických materiálů k diagnostice vývoje komunikačních dovedností u dětí v raném a předškolním věku,