By means of specific activities to learn, understand and apply psychomotor abilities and skills in teaching process. The
content are specific practical activities relating to the development of perception, sensation, cognitive functions, emotions,
controling the environmment and making social relations.
Last update: DVORAKO/PEDF.CUNI.CZ (23.11.2012)
Cílem předmětu je pomocí konkrétních činností pochopit a umět využívat v pedagogickém procesu psychomotorické propojení.
Obsahem předmětu jsou konkrétní praktické činnosti, které se vztahují k rozvoji vnímání, kognitivních funkcí a emocí,
ovládání materiálního prostředí a budování sociálních vztahů.
Aim of the course -
Last update: HAJKOVAJ/PEDF.CUNI.CZ (11.11.2009)
To connect and learn motor and psychic skills with social contacts and relations.
Last update: HAJKOVAJ/PEDF.CUNI.CZ (21.10.2009)
Zprostředkovat poznání propojení pohybových činností s psychikou a sociálními kontakty.
Literature - Czech
Last update: HAJKOVAJ/PEDF.CUNI.CZ (21.10.2009)
Adamírová,J. Zdravá a zábavná výchova pohybem. Praha: Unie zdravotní tělesné výchovy, Česká asociace Sport pro všechny, 1995.
Hermová,S. Psychomotorické hry. Praha: Portál, 1991.
Dvořáková,H. Základní motorika. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2001.
Dvořáková,H. Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte. Praha: Portál, 2002.
Syllabus -
Last update: HAJKOVAJ/PEDF.CUNI.CZ (11.11.2009)
Psychomotor activities start from holistic philosophy - the unity of the body, soul, mind and consciousness. They use the connection between cognition, experience and movemennt functions and emotionsand consequently the competitions of an indididual in a psychosocial context. By means of specific activities learning about relations of motor activities and perceptive development, cognitive functions, emotions, controling the environmment and making social relations.
Last update: HAJKOVAJ/PEDF.CUNI.CZ (21.10.2009)
Psychomotorické aktivity vycházejí z holistického pojetí člověka - jednoty těla, duše a vědomí a využívají úzkého propojení poznávání a prožívání s pohybem a následně s vývojem kompetencí a chování jednotlivce v psychosociálním kontextu. Pomocí konkrétních činností budou studenti vedeni k pochopení vztahu pohybových činností k rozvoji vnímání, kognitivních funkcí a emocí, ovládání materiálního prostředí a budování sociálních vztahů.