SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Methodics of integrative pedagogy - individuation of educative procedures and design of Indiv.Educ.Plans - ON2318190
Title: Metodika integrativní pedagogiky - individualizace edukačních postupů a tvorba IVP
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2018
Semester: both
E-Credits: 4
Hours per week, examination: 1/1, C [HT]
Capacity: winter:unknown / unknown (unknown)
summer:unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level: specialized
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D.
Pre-requisite : ON2318120
Annotation - Czech
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.02.2010)
Úvod do kurzu - terminologie: IVP, vnitřní individualizace, jedinečnost individua a podpora jeho možností.. Legislativní opora pro individualizaci vyučování a tvorbu individuálních vzdělávacích plánů. Individuálně vzdělávací plán - struktura, obsahové a časové schéma, varianty, průběžná evaluace a hodnocení, přizpůsobení plánu změnám. Individuální vzdělávací plány krátkodobé a dlouhodobé. Zkušenosti ze zahraničí. Typy individuálně vzdělávacích plánů. Zásady pro vypracování individuálně vzdělávacích plánů. Posuzovací škály. Ukázky individuálně vzdělávacích plánů a jejich rozbor a komparace. Samostatná příprava individuálně vzdělávacích plánů. Rodič jako člen týmu a spolutvůrce plánu. Externí konzultanti a poradci.
Literature - Czech
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.02.2010)

BIEHLER, R.F. , SNOWMAN, J. Psychology Applied to Teaching Houghton Morfin. Boston, 1990

DITTRICH, P. Pedagogicko psychologická diagnostika. Praha, 1993

HOLT, J. Proč děti neprospívají. Praha, 1994

HELMS, W. Lépe motivovat - méně se rozčilovat. Praha : Portál, 1996.

KOVALIKOVÁ S. Integrovaná tematická výuka. Kroměříž : Spirála, 1995

KRET, E. Učíme (se) jinak. Praha : Portál, 1996.

MERTIN M. Individuální vzdělávací program. Praha : Portál, 1995

PETTY, Q. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996

PREKOPOVÁ J., SCHWEIZEROVÁ, CH. Neklidné dítě. Praha : Portál, 1994.

ŠVANCAROVÁ D. Podklady pro vypracování individuálního vzdělávacího programu. Institut ped.-psych. poradenství ČR : Praha1994

WIEDERHOLT, J. L., HAMMILL, D.D., BROWN, V.L. The Resource Teacher.Quide to Efeective Practices. Allyn and Bacon, 1983.

Course completion requirements - Czech
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (06.09.2017)

Vyporacování plánu pedagogické podpory a individuálního plánu pro vybraného žáka, studenta se specoálními vzdělávacími potřebami.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html