SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Methodics of integrative pedagogy oriented to group integration - ON2318162
Title: Metodika integrativní pedagogiky se zaměřením na skupinovou integraci
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2016
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/0, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D.
Pre-requisite : ON2318130
Annotation - Czech
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.02.2010)
Charakteristika skupinových forem integrace v českém vzdělávacím systému, modely specializovaných, speciálních tříd a mikrotříd, vnímání skupin žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v podmínkách integrační školní praxe, odpovídající paradigmatické změny v sociálních vědách a změny v pedagogice, vývoj od segregativních forem vzdělávání žáků s postižením k inkluzi, integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich příprava na profesionální začlenění, vytváření příznivých podmínek pro integrovanou skupinu na škole, integrační opatření pro volný čas a seberealizaci žáků s postižením, speciálně pedagogické reedukace v edukačním procesu, případové studie, metodické rozbory učebních situací, revize metodiky a didaktiky v kontextu skupinové integrace.
Literature - Czech
Last update: HAJKOVAV/PEDF.CUNI.CZ (19.06.2010)

MÜLLER,O.: Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. Olomouc: UP,2001.ISBN 80-244-0231-9

GRAY,H.:Rovnost příležitostí při diagnostice dětí a inkluzívní uspokojování speciálních potřeb. In Podpora optimálního rozvoje osobnosti dětí z prostředí minorit.Sociální, pedagogické a psychologické aspekty utváření osobnosti romských dětí a dětí z prostředí jiných minorit. Brno.2003. FSS MUNI. ISBN 80-85947-82-X.117-127

HÁJKOVÁ,V.: Integrativní pedagogika a její metodické nástroje pro vzdělávání osob se speciálními potřebami v běžných školách. In Sborník příspěvků: Inkluze jako východisko vzdělávání osob se zdravotním postižením. Konference 17.6. 2003 [online],. Most: Magistrát města Most.

HÁJKOVÁ,V.,STRNADOVÁ,I.Inkluzivní vzdělávání.Praha:Grada Publishing,a.s.2010, ISBN 978-80-247-3070-7

KOCUROVÁ, M.: Komunikační kompetence jako téma inkluzivní školy. Pelhřimov: vyd.A.Čeněk, 2002, ISBN 80-86473-23-6

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html