SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Choir Conducting - Working With Choir - ON2308138
Title: Práce s pěveckým sborem
Guaranteed by: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: winter
E-Credits: 1
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/1, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (30)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: prof. PhDr. Stanislav Pecháček, Ph.D.
Interchangeability : ON2308115
Annotation - Czech
Last update: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (31.08.2017)
Předmět propojuje teoretické vědomosti s praktickými dovednostmi potřebnými pro práci se školní třídou nebo dětským pěveckým sborem ve škole.
Aim of the course - Czech
Last update: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (31.08.2017)

Sumarizace teoretických vědomostí a praktických dovedností potřebných pro práci s dětským pěveckým sborem ve škole a pro nácvik sborové skladby v hodině hudební výchovy.

Literature - Czech
Last update: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (31.08.2017)

FEDOR, V., VRCHOTOVÁ - PÁTOVÁ, J. Sborový zpěv a řízení sboru. Supraphon Praha-Bratislava 1969.

PECHÁČEK, S. Základy taktování. Praha : UK v Praze - Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-7290-137-0.

KOLÁŘ, J.: Intonace a sluchová výchova, část teoretická. Praha : SPN, 1980

STAŠEK, Č.: ABC začínajícího sbormistra. Praha : Supraphon 1981 (nebo Receptář začínajícím sbormistrům, Praha : PUP, 1976)

PECHÁČEK, S. - VÁŇOVÁ, H. a kol.: Praktické úkoly z didaktiky Hv na 1. stupni ZŠ. 2. vyd. Praha : Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0365-9.

Requirements to the exam - Czech
Last update: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (31.08.2017)

1. Aktivní pravidelná účast ve výuce, povolena jedna dvouhodinová absence. Při větším počtu absencí (individuální studium) prokáže student při zápočtu znalost teoretických okruhů (viz sylabus).

2. Osvojení teoretických poznatků zadaného okruhu.

3. Metodicky správný nácvik libovolně zvoleného tříhlasého sboru v semináři. Krátké rozezpívání (cca 5 cvičení), nácvik po hlasech, kombinace hlasových skupin. Závěrečné předvedení s dirigováním, event. s násrojovým doprovodem. Notový materiál opatří student, nakopíruje nebo rozešle v příloze mailu spolužákům. Stejným způsobem poskytne ostatním návrh hlasových cvičení.

4. Rozezpívání s použitím klavíru - melodie v pravé ruce, v levé ruce T-D7 po půltónech. Houslisté mohou použít housle.

 

 

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (31.08.2017)

1. Rozezpívání. Typy cvičení a jejich význam. Rozezpívání s klavírem,T-D7 po půltónech.

2.  Rozezpívání bez klavíru. Hlediska výběru skladeb.

3. Organizace a průběh sborové zkoušky. Příprava sbormistra na zkoušku.

4. Roční dramaturgický plán, dramaturgie vystoupení. Výběr a přijímání dětí do sboru.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html