SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Current Problems in Methodology II - ON2307032
Title: Aktuální problémy lingvodidaktiky II
Guaranteed by: Katedra germanistiky (41-KG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2018
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: German
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PaedDr. Dagmar Švermová
Annotation - Czech
Last update: PaedDr. Dagmar Švermová (03.02.2018)
Cílem předmětu "Aktuální problémy lingvodidaktiky II" je v návaznosti na předcházející kurz "Aktuální problémy lingvodidaktiky I" věnovat pozornost praktickému nácviku řešení výukových situací s ohledem na aktuální požadavky výchovně vzdělávacího procesu zaměřeného na žáka, jako subjektu tohoto procesu. Teoretické poznatky např. z oblasti autonomního učení, problémové výuky a projektového vyučování budou propojeny s praktickými ukázkami, popř. konkrétní příprava projektu (Exkurze do Drážďan). Příprava na vyučovací hodinu s využitím výše uvedených metodických postupů. Příprava projektu zaměřeného na reálie dle návrhu posluchačů (hospitace na školách v Sasku v návaznosti na přednášky z LS - DaF DaZ). Evaluace předmětu.
Literature - Czech
Last update: PaedDr. Dagmar Švermová (03.02.2018)

1. Hendrich, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha : SPN, 1988.

2. Brinitzer, M. a kol. DaF unterrichten. Stuttgart: Klett, 2016. ISBN 978-3-12-675308-1
3. Weigmann, J. Unterrichtsmodelle für DaF. München : Hueber, 1999. ISBN 3-19-001493-0.
4. Rampillon, U. Lernen leichter machen. München : Hueber, 1999. ISBN 3-19-001574
    Časopisy Cizí jazyky (rubrika recenze, didaktika/ metodika), Učitelské noviny.
    Pedagogické dokumenty pro příslušné typy a stupně škol.
    Učebnice pro základní školy, základní školy s rozšířenou výukou německého jazyka, gymnázia a různé typy středních škol (dle aktuální nabídky vydavatelství)
    Materiál CERMATu Nová maturita, Evropské jazykové portfolio
5. WICKE, R.E. Aktive Schüler lernen besser : Ein Handbuch aus der Praxis für die Praxis. 1. Aufl. München : Verlag Klett Edition Deutsch, 1993. ISBN 3-12-675375-2.
6. WICKE, R.E. Handeln und Sprechen im Deutschunterricht. Ismaning : Verlag für Deutsch, 1995. ISBN 3-88532-693-0.
7. Hornig, U.; Habermann, B. Spaß mit der neuen Rechtschreibung. DaF, 1999.
    Společný evropský referenční rámec pro jazyky: Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Counil of Europe. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0404-4.

Syllabus - Czech
Last update: PaedDr. Dagmar Švermová (03.02.2018)

- příprava projektu

- získání zahraničních zkušeností s výukou DaZ

Course completion requirements - Czech
Last update: PaedDr. Dagmar Švermová (03.02.2018)

- 80% účast na seminářích

- evaluace hospitační exkurze do Saska

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html