The aim of the course is to acquaint students with problem solving at the level of secondary mathematics. The course is particularly focused on tasks with mathematically rich content and / or the possibility of several solving strategies.
Last update: Mgr. David Janda, Ph.D. (22.09.2020)
Cílem předmětu je prakticky seznámit studenty s problematikou řešení úloh zaměřených na témata SŠ matematiky. Kurz je zaměřen zvláště na úlohy s matematicky bohatým obsahem a/nebo s možností několika řešitelských strategií.
Literature - Czech
Last update: STEHLIKO (27.10.2019)
Zhouf, J.: Písemné maturitní zkoušky do gymnaziálních tříd se zaměřením na matematiku, PedF UK Praha, 2014
Teaching methods - Czech
Last update: Mgr. David Janda, Ph.D. (22.09.2020)
Práce na semináři, samostatná příprava na seminář (dle pokynů vyučujících).
Případná distanční výuka bude probíhat formou online setkání pomocí MS Teams a LMS Moodle a případných online konzultací. Konání výuky bude nahlášeno alespoň dva dny předem e-mailem a bude odpovídat původnímu prezenčnímu rozvrhu (pokud to bude možné a pokud nebude dohodnuto jinak).
Syllabus - Czech
Last update: STEHLIKO (27.10.2019)
V rámci tohoto kurzu studenti řeší, analyzují a diskutují řešení úloh zahrnujících témata SŠ matematiky. Tyto úlohy jsou zvláště vybrány tak, aby zahrnovaly několik matematických konceptů a/nebo poskytovaly několik možných strategií k řešení. Grafické, algebraické a empirické strategie jsou diskutovány z hlediska efektivity a diferenciace studentů (žáků). Studenti se také seznamují s obsahem a řešeními úloh státních standardních testů (např. maturity).
Course completion requirements - Czech
Last update: STEHLIKO (24.09.2018)
Každému účastníkovi kurzu budou pro každý seminář přiděleny konkrétní úlohy k řešení v rámci domácí přípravy. Pro získání zápočtu bude potřeba:
aktivně se účastnit seminářů,
odevzdat řešení přidělených úloh pomocí kurzu v Moodlu,
po případném vyzvání s porozuměním prezentovat řešení každé z přidělených úloh.
V případě neúspěchu při řešení úlohy je student povinen prokázat snahu o vyřešení a smysluplně prezentovat rozbor zadání úlohy a klíčové otázky.