SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Introduction to special education - OKO131244
Title: Uvedení do speciální pedagogiky
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2019
Semester: summer
E-Credits: 5
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, Ex [HT]
Extent per academic year: 12 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Level: basic
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D.
Incompatibility : OKO133244
Pre-requisite : OKO131111
Interchangeability : OKO133244
Is interchangeable with: OKO133244
Aim of the course - Czech
Last update: doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. (02.02.2018)

Získání ucelených poznatků o podmínkách vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v rámci společného vzdělávání.

Literature - Czech
Last update: doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. (02.02.2018)

Slowík, J.:Speciální pedagogika. Grada, Praha 2007. ISBN 9788024717333

časopis Speciální pedagogika, ročníky 2008-2012

Requirements to the exam - Czech
Last update: doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. (02.02.2018)

písemný test

Syllabus - Czech
Last update: doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. (16.05.2019)

Cílem kurzu je vytvořit soubor systémových poznatků o žácích se speciálními výchovně vzdělávacími potřebami ve školním věku, charakterizovat výchovné a edukační souvislosti postižení a strategie jejich eliminace.
Problematika dětí s tělesným postižením, se zrakovým postižením, se sluchovým postižením, s řečovým postižením, s mentálním postižením, se sociálním narušením, se specifickými poruchami učení a chování, s kombinovaným postižením a problematika minorit. Základní nabídka speciálně pedagogické podpory v rámci integrované výchovy a vzdělávání. Způsobilost dítěte pro školu, speciálně pedagogická diagnostika, úloha speciálně pedagogických center, soustava výchovně vzdělávacích zařízení.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html