SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Problems in education of specific minorities persons - gifted child - OKNSP18252
Title: Problematika edukace osob specifických minorit - nadaného dítěte
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2010
Semester: winter
E-Credits: 1
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C [HS]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Incompatibility : OKNSP18251, OKNSP18253
Pre-requisite : OKNSP18126, OKNSP18901, OKNSP18911
Is incompatible with: OKNSP18251, OKNSP18253
Annotation - Czech
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (11.03.2010)
Základní terminologie: talent, nadání, nadaný jedinec, úsilí a inteligence, závislost a nezávislost v myšlení, schopnosti - pohledy demografické, sociologické, psychologické, historické.Zdroje tlaků vyvíjených na nadané děti v rodině, škole a vrstevnické skupině, podpora, pracovní návyky, individuální vzdělávací plány, současná legislativa k dané problematice. Zajištění prostředků a podmínek k individuálnímu intelektovému rozvoji mimo školní prostředí. Individuální vzdělávací plány pro nadané děti, individuální pedagogická podpora. Diferenciace přístupů, prevence poruch chování a komunikačních potíží. Motivace k úspěchu, práce s rodiči, podpora ze strany poradenských institucí. Mezinárodní výzkum , srovnání hodnocení talentu v zahraničí a u nás.
Literature - Czech
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (11.03.2010)

LAZNIBATOVÁ,J.: Nadané dieťa: jeho vývin, vzdelávanie a podporovanie. Bratislava: IRIS, 2001. ISBN 80-88778-32-8

MÖNKS,F.J., YPENBURG,I.H.: Naše dítě je velmi nadané: rukověť pro rodiče a učitele. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0445-5

VÍTKOVÁ, M. (ed.) Integrativní školní (speciální) pedagogika. Základy, teorie, praxe. Brno: MSD, 2003. ISBN 80-866633-07-1.

VÍTKOVÁ, M. (ed.) Otázky speciálně pedagogického poradenství. Základy, teorie, praxe. Brno: MSD, 2003. ISBN 80-866633-08-X.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html