SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Communication at the school counseling workplace - OKNS4S041A
Title: Komunikace na školním poradenském pracovišti
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 5 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Teacher(s): PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Pre-requisite : OKNS4S032A
Annotation -
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (11.02.2023)
The aim of the course is to acquaint students with the basic and extended concept of the school counseling workplace, with the importance of open communication among its members and with the role of the school special pedagogue in the school counseling workplace.
Descriptors - Czech
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (11.02.2023)

Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 90 hodinám.

Přímá výuka:  5 hodin         

Příprava:

·         samostudium odborné literatury 30 hodin

·         seminární práce 20 hodin

·         plnění průběžných úkolů 20 hodin

Příprava na zápočet: 15 hodin celkem

Výuka bude probíhat prezenčně s elektronickou podporou v MOODLE.

Pouze v případě nařizeného distančního vzdělávání by byla výuka převedena do on-line formy, a to v reálném čase výuky dle rozvrhu prostřednictvím aplikace MS Teams.

Je nutné si naistalovat Office 365 pro studenty , návod zde:
https://sit.pedf.cuni.cz/pro-studenty/office-365-pro-studenty/

Podrobné informace a odkaz pro přihlášení do týmu MS Teams budou zaslány mailem.  

Literature - Czech
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (11.02.2023)

ČAPEK, R. Učitel a rodič: spolupráce, třídní schůzka, komunikace. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4640-1.

KENDÍKOVÁ, J. Vzdělávání žáka s SVP. Praha: Raabe, 2016. Dobrá škola. ISBN 97880-7496-213-4.

KLUGEROVÁ, J., a kol. Komunikace v teorii a praxi speciální pedagogiky. Vydání I. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2017. ISBN 978-80-7452-128-7.

KNOTOVÁ, D. Školní poradenství. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 97880-247-4502-2.

PANČOCHA, K., SLEPIČKOVÁ, L. Aktéři školní inkluze. ActorsofSchoolInclusion. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6688-5.

Syllabus - Czech
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (11.02.2023)

1. Náplň práce a odborné kompetence školního speciálního pedagoga a jeho role v týmu ŠPP

2. Náplň práce a odborné kompetence školního psychologa a jeho role v týmu ŠPP

3. Náplň práce a odborné kompetence výchovného poradce a jeho role v týmu ŠPP

4. Náplň práce a odborné kompetence metodika prevence a jeho role v týmu ŠPP

5. Další členové týmu ŠPP a jejich kooperace (průvodce OMJ)

6. Klientský a partnerský přístup k rodičům žáků se SVP

7. Systém schůzek, porad a komunikace pracovníků školního poradenského pracoviště.

Course completion requirements - Czech
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (28.01.2024)

Podmnkou zakončení předmětu je aktivní účast v seminářích a splnění úkolu v moodle v daném termínu. 

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html