SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Continuous Practice at Primary School with Reflection - OKNS4S023A
Title: Souvislá praxe na ZŠ s reflexí
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: summer
E-Credits: 4
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 24 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
Pre-requisite : OKNS4S012A
Annotation - Czech
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (31.01.2022)
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům zkušenosti z praktického působení na základních školách, které v rámci společného vzdělávání zajišťují podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžných třídách. Studenti budou uplatňovat své teoretické znalosti z přednášek a seminářů a své vlastní zkušenosti žáka/ studenta budou porovnávat s realitou profese učitele ZŠ. Souvislá praxe na ZŠ bude probíhat ve formě základní orientace a hospitace ve vybraných předmětech a přípravy podpůrných materiálů a inkluzivních aktivit pro žáky. Student pro souvislou praxi volí jednu základní školu, na níž se podrobně seznamuje také s chodem školního poradenského pracoviště. V průběhu praxe na základě observace a rozhovorů písemně reflektuje náplň práce třídního učitele, školního speciálního pedagoga, metodika prevence, výchovného poradce, školního psychologa, sociální pracovnice dle disponibility těchto pracovních pozic na základní škole. Požadují se vytvořená portfolia ze souvislé praxe na ZŠ a doložení písemných reflexí v Moodle prostředí.
Literature - Czech
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (31.01.2022)

BACHE, Ch. M. Živá třída: vyučování a kolektivní vědomí. Přeložil Petr LISÝ. Praha: Carpe Momentum, 2015. ISBN 978-80-905334-2-4.
LOWRIE, T. An educational practices framework: the potential for empowerment of the teaching profession. Journal of education for teaching: international research and pedagogy. Abingdon: Carfax Publishing Company, 2014, 40(1),34-46. ISSN 0260-7476.
MAREŠ, J. Edukace založená na důkazech: inspirace pro pedagogický výzkum i školní praxi. Pedagogika: časopis pro pedagogickou theorii a praxi. Praha: Státní nakladatelství učebnic 1951-, 2009, 59(3), 232-258. ISSN 0031-3815.
PIPEKOVÁ, J., BARTOŇOVÁ, M., MAGEROVÁ,J., ŘEHULKA,E.,VIKTORIN, J.,VÍTKOVÁ, M. Školní speciální pedagog a školní psycholog v inkluzivní škole a možnosti jejich spolupráce s interními a externími subjekty. Brno: Masarykova univerzita, 2019. 101 s. ISBN 978-80-210-9310-2.
PIPEKOVÁ, Jarmila, Miroslava BARTOŇOVÁ, Jan VIKTORIN a Marie VÍTKOVÁ. Rozšíření školního poradenského pracoviště o pozici školního speciálního pedagoga a školního psychologa. Online Journal of Primary and Preschool Education, Ústí nad Labem: Pedagogická fakulta Univerzity Jana Evangelisty Purkyně, 2019, roč. 3, č. 1, s. 1-8. ISSN 2533-7106.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html