SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Special-educational Assessment and Counseling - OKNS4S021A
Title: Speciálně pedagogická diagnostika a poradenství
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, Ex [HT]
Extent per academic year: 10 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Pre-requisite : OKNS4S012A
Annotation -
Last update: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (08.02.2022)
The course provides students with an orientation in special pedagogical counseling and diagnostics, especially in relation to the school age of individuals with special educational needs.
Descriptors - Czech
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (09.02.2022)

Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 78 hodinám.

Přímá výuka:     10 hodin        

Příprava:  -  samostudium odborné literatury 28 hodin

              -  zpracování úkolů a příprava na semináře 20 hodin

Seminární práce, příprava na zkoušku a zkouška: 20 hodin celkem

V případě distanční výuky budeme pracovat v aplikaci MS Teams, studenti obdrží včas odkaz. Dále bude využíván systém podpory studia Moodle

Literature - Czech
Last update: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (08.02.2022)

JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině. Praha: Grada Publishing, a. s., 2010. ISBN 978-80-247-2697-7.

LANGMEIER, J. KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1284-9.

MERTIN, V., KREJČOVÁ, L. a kol. Výchovné poradenství. Wolters Kluwer, 2013. ISBN 978-80-7478-356-2.

MERTIN, V., KREJČOVÁ, L. a kol. Problémy s chováním ve škole - jak na ně: individuální výchovný plán. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2013. ISBN 978-80-7478-026-4.

POKORNÁ, V. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Vydání čtvrté. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-817-3.

SVOBODA, M (ED.), KREJČÍŘOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-566-0.

VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1538-7.

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (28.01.2023)

1. Systém poradenství v České republice

2. Služby školního speciálního pedagoga a principy fungování školního poradenského pracoviště


3. Poskytování podpůrných opatření ve vzdělávání žáků se SVP (úpravy organizace, metod, hodnocení, kompenzační a speciální pomůcky, personální podpora)


4. Oblasti speciálně pedagogické diagnostiky ve vazbě na školní věk

- diagnostika a reedukace specifických poruch učení

- diagnostika a intervence ve vazbě na chování žáků

- dynamická diagnostika

- diagnostika klimatu třídy

- diagnostika potřeb při učení

Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (08.02.2022)

Zkušební administrace diagnostického materiálu

Písemný test

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html